Blue&Me i 159: bluetooth?

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Blue&Me i 159: bluetooth?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29306

    Har en 159:a -07 med Blue&Me. Undrar om jag på något sätt kan länka ihop min Android-lur med det systemet via bluetooth för att kunna spela upp musik? Behöver jag en adapter? I annat fall, finns det något sätt att koppla in AUX till den befintliga stereon?

     

    Mvh

    Anton

    #29307
    Jonas Brixbäck
    Deltagare

      Bluetooth klarar EJ streaming, enklast är att skaffa AUX adaptern, koppla ur Blue&Me funktionen.

      #29308
      Tommy Anzelius
      Deltagare

        Hej

        Jag tröttnade på att läsa/leta efter inställning på Blue&me (3,2 SW Q4 – 09) så jag hittade en variant på

        http://www.incarmusic.co.uk

        Superenkel att montera, funkar helt ok – har inte testat Fiats egna lilla “gizmo”, men den från england stramar både samtal och musik utan problem.

        /T

        Anzelius

        #29309
        Pär Albrektsson
        Deltagare

          Jag har skaffat Blue@Me adaptern från Fiat, kompletterat med ett bilmodellanpassat fäste för 159:an från Brodit, placerat till höger på mittkonsollen.
          På det fästet sitter en kombinerad hållare/laddare för telefonen med USB-kabeln indragen till adaptern i handskfacket.
          Bara att placera telefonen i hållaren när man sätter sig i bilen så har man både laddning och streaming och dessutom telefonen inom räck- och synhåll.
          Aktuell låt m.m. visas på displayen i bilen och man kan använda rattkontrollerna för t.ex. volym och låtval.
          Telefonen är såklart också parkopplad med Blue@Me för alla telefonfunktioner. Funkar kanon även om rösstyrningen kanske är lite trögfattad….

          Tankevurpan Alfa gjort är väl kanske att kartmaterialet för Blue@Me navigationen som min bil är utrustad med finns på en USB-sticka som ska sitta i samma uttag i handskfacket. Man får m.a.o. välja; hitta rätt eller streama musik…. Resultatet av det har blivit ännu ett modellanpassat fäste från Brodit för en extern GPS i överkant på panelen. Funkar bra det med men musiken tonas tyvärr inte ner när den sensuella italienska damen i GPS:en ska förklara vägen.
          Men man kan väl inte få allt i en bil från förra årtiondet…
          Kul i alla fall att köra en sådan skönhet på tjänsteresor som kontrast till kollegornas AudiVWVolvoBMW!

          Non porto gioielli li guido...

          #29310
          Tommy Anzelius
          Deltagare

            Hej Pär!

            Låter som en av de bästa lösningar jag hört – ska skicka vidare till svåger i Småland som även han har sina funderingar. Fördelen du får med dig är förstås parkopplingen/display osv. Jag har bara rattkontrollerna, men det duger. 

            Tack för informationen – Lev väl!

             

            Anzelius

            #29311

            Bra tips! Ska kollas upp!

            #29312
            Sven Lennartsson
            Deltagare

              Inlägg av Pär Albrektsson på 2015-09-29 20:43

              Jag har skaffat Blue@Me adaptern från Fiat, kompletterat med ett bilmodellanpassat fäste för 159:an från Brodit, placerat till höger på mittkonsollen.

              På det fästet sitter en kombinerad hållare/laddare för telefonen med USB-kabeln indragen till adaptern i handskfacket.

              Kan du ange produktnr e dyl. Tycker inte jag hittat på Brodit det du beskriver // Sven L

              Sven L

              #29313
              Martin Isaksson
              Deltagare

                Kan det vara 514422 (Iphone 5)   och 853744 hållare till höger.  (Alfa 159) på Brodits hemsida.

                 

                #29314
                Sven Lennartsson
                Deltagare

                  Martin – Jag sökte på iPhone 6 och då kom inte 514422 upp. Men principen för arrangemanget måste vara den du anger. Tack.

                  Sven L

                Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.