Blue&Me i 159: bluetooth?
Published by Övergivna Forumposter on
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 21 oktober, 2015 kl. 11:43 av
Sven Lennartsson.
-
FörfattareInlägg
-
25 juli, 2015 kl. 16:51 #29306
Övergivna Forumposter
DeltagareHar en 159:a -07 med Blue&Me. Undrar om jag på något sätt kan länka ihop min Android-lur med det systemet via bluetooth för att kunna spela upp musik? Behöver jag en adapter? I annat fall, finns det något sätt att koppla in AUX till den befintliga stereon?
Mvh
Anton
25 juli, 2015 kl. 19:09 #29307Jonas Brixbäck
DeltagareBluetooth klarar EJ streaming, enklast är att skaffa AUX adaptern, koppla ur Blue&Me funktionen.
28 september, 2015 kl. 23:12 #29308Tommy Anzelius
DeltagareHej
Jag tröttnade på att läsa/leta efter inställning på Blue&me (3,2 SW Q4 – 09) så jag hittade en variant på
Superenkel att montera, funkar helt ok – har inte testat Fiats egna lilla “gizmo”, men den från england stramar både samtal och musik utan problem.
/T
Anzelius
29 september, 2015 kl. 20:43 #29309Pär Albrektsson
DeltagareJag har skaffat Blue@Me adaptern från Fiat, kompletterat med ett bilmodellanpassat fäste för 159:an från Brodit, placerat till höger på mittkonsollen.
På det fästet sitter en kombinerad hållare/laddare för telefonen med USB-kabeln indragen till adaptern i handskfacket.
Bara att placera telefonen i hållaren när man sätter sig i bilen så har man både laddning och streaming och dessutom telefonen inom räck- och synhåll.
Aktuell låt m.m. visas på displayen i bilen och man kan använda rattkontrollerna för t.ex. volym och låtval.
Telefonen är såklart också parkopplad med Blue@Me för alla telefonfunktioner. Funkar kanon även om rösstyrningen kanske är lite trögfattad….Tankevurpan Alfa gjort är väl kanske att kartmaterialet för Blue@Me navigationen som min bil är utrustad med finns på en USB-sticka som ska sitta i samma uttag i handskfacket. Man får m.a.o. välja; hitta rätt eller streama musik…. Resultatet av det har blivit ännu ett modellanpassat fäste från Brodit för en extern GPS i överkant på panelen. Funkar bra det med men musiken tonas tyvärr inte ner när den sensuella italienska damen i GPS:en ska förklara vägen.
Men man kan väl inte få allt i en bil från förra årtiondet…
Kul i alla fall att köra en sådan skönhet på tjänsteresor som kontrast till kollegornas AudiVWVolvoBMW!Non porto gioielli li guido...
15 oktober, 2015 kl. 11:03 #29310Tommy Anzelius
DeltagareHej Pär!
Låter som en av de bästa lösningar jag hört – ska skicka vidare till svåger i Småland som även han har sina funderingar. Fördelen du får med dig är förstås parkopplingen/display osv. Jag har bara rattkontrollerna, men det duger.
Tack för informationen – Lev väl!
Anzelius
19 oktober, 2015 kl. 23:43 #29311Övergivna Forumposter
DeltagareBra tips! Ska kollas upp!
20 oktober, 2015 kl. 16:34 #29312Sven Lennartsson
DeltagareInlägg av Pär Albrektsson på 2015-09-29 20:43
Jag har skaffat Blue@Me adaptern från Fiat, kompletterat med ett bilmodellanpassat fäste för 159:an från Brodit, placerat till höger på mittkonsollen.
På det fästet sitter en kombinerad hållare/laddare för telefonen med USB-kabeln indragen till adaptern i handskfacket.
Kan du ange produktnr e dyl. Tycker inte jag hittat på Brodit det du beskriver // Sven L
Sven L
21 oktober, 2015 kl. 10:21 #29313Martin Isaksson
DeltagareKan det vara 514422 (Iphone 5) och 853744 hållare till höger. (Alfa 159) på Brodits hemsida.
21 oktober, 2015 kl. 11:42 #29314Sven Lennartsson
DeltagareMartin – Jag sökte på iPhone 6 och då kom inte 514422 upp. Men principen för arrangemanget måste vara den du anger. Tack.
Sven L
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.