Blue&me mobiltelefon

Published by Claes Anstérus on

Forum Teknik Blue&me mobiltelefon

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Claes Anstérus
    Deltagare

Hej!

Har en 159:a från 2010 med Blue&me. Har haft mobiltelefonen kopplad vid Bluetooth ända sedan jag köpte bilen ny.

Har fungerat perfekt hela tiden. Nu helt plötsligt har informationen om operatör, telefonbok m.m. försvunnit från displayen på instrumentpanelen.

Telefonen verkar fortfarande vara kopplad för ringer jag med telefonen så kan jag prata via bilens mikrofon och högtalare.

Men jag kan inte via knapparna på ratten svara på samtal utan måste svara på mobiltelefonen men kan sedan prata i bilen.

Någon inställning någon stans som jag inte kan hitta har ändrat sig, jag vill påstå att bilen ändrat detta själv.

Eftersom jag jobbar med andra IT-system inser jag att så är inte fallet utan jag har nog omedvetet ändat något själv.

Enligt handboken för Blue&me, (sidan 18) ska man kunna trycka luren för att få upp en huvudmeny genom att trycka symbolen för luren på ratten men det fungerar inte. Någon som har tipps på vad jag skall göra.

Hälsningar

Claes Ansterus

Alberto Ferrante
    Deltagare

Vet inte om det är en dum fråga men har du bytt telefon?

En kompis till mig med en 159 ´09 hade problem med sin telefon med min fungerade på en gång.

Jag kommer ihåg att det var lite krångligt att få uppkopplingen i alla fall med B&M men det gick i slutet.

Jag också, som gamla IT människa, tror som du att om varken hårdvaran eller mjukvaran har ändrats då är det “människan” som har gjort något fast………även inom IT kan saker fungera 99999 gånger först och sedan plötsligt råka ut för en viss bit/byte kombination som man inte gillar. 

Alberto

Henrik Lindgren
    Deltagare

En ledtråd…Det är MicroSoft. Och vad gör man med deras prylar ner det strular

Claes Anstérus
    Deltagare

Nej samma telefon, (Iphone4). Nytt batteri förra veckan, hade det
    hänt då hade jag trott att det haft någon med detta att göra. Kört över hundra
    mil sedan dess och flera samtal i bilen. Nu hade jag hämtat den från byte av
    bakfjädrar men det känns lite långsökt att detta skulle påverka.

tal om Microsoft problem så brukar man väl starta om men krävs det mer än att
    bara starta om bilen?

Henrik Lindgren
    Deltagare

Du lossar en batteripol , annars blir inte enheten strömlös.  Vi hade en som slutade läsa USB-minnen. Efter omstart fungerade allt som det skulle.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.