Bob-bom-bom där bak på 159:an

Published by Sven Lennartsson on

Forum Teknik Bob-bom-bom där bak på 159:an

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Sven Lennartsson
    Deltagare

Ett med hastigheten varierande dovt bob-bom-bom-ljud kommer bakifrän höger sida på 159:an. Det tilltar inte när jag svänger tvärt eller bromsar. Kan det vara början på ett slitet hjullager? Ska man i s f byta bägge där bak?

Har inte själv möjligheten av att lyfta upp och kolla om det fastnat något eller om en bromssköld kan vara påkörd.

Det är ju själva den att GDS-hallar numer inte har lyftar att tillgå. Det är väl säkerhetsaspekten eller….?

PS. Ursäkta att jag inte anger problemet i rubriken och gör ämnet sökbart. Men sökfunktionen här på forumet fungerar ju knappast.

Sven L

Gert Bergh
    Deltagare

Hur ser däcken ut?

Kolla detta först innan du lägger ner annan möda på felsökning för ett däck som är gropigt eller vågformat på ut eller insidan kan föra ett sjujävla liv och det påminner om ett kass hjullager och det kan komma från ena till andra gången du kör.

Jag har haft det problemet på förra 166an så jag vet hur det låter tro mig, och ramsan som kom då det hördes första gången är inte lämplig i barns närvaro och bilen hade bara rullat ca 6 tusen mil och ett hjullager borde ju hålla längre därav dom fula orden

// Gert

Sven Lennartsson
    Deltagare

Köpte Conti till sommarsäsongen 2014. Vid skiftet till vinterdäck var insidan av framdäcken slitna. Skiftade sedan vid framvagnsjusteringen från fabriksinställningen till en mer däckvänlig sådan. Lite lurigt om då däcksproblemen dyker upp först nu 1000 mil senare…………

Byter väl till vinterdäck inom en månad så då får jag väl svaret på om sommardäcken är bovarna.

Sven L

Filip Norén
    Deltagare

Ser att det står Mjölby i din profil, så om du har vägarna förbi Linköping ibland kan jag tipsa om OKQ8 i Braskens Bro. De har en lyft i sin GDS-hall (hade åtm i våras).

GTV 916 Twin Spark -95 på långtidsförvaring

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.