Bogserögla på bertonekupé

Published by Robert Hultman on

Forum Teknik Bogserögla på bertonekupé

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Hur ordnar man med bogseringsögla på en bertonekupé? 
      Det är ju ganska många här i klubben som kör på bana med sina bertone, så det borde finnas några alternativa lösningar.

Stockholm

Benny Steen
      Deltagare

runt krängarens vid infästningen,med en bit av ett spännband funkar bra , upphängt med ett buntband framtill. buntbandet bryts enkelt  av sig själv  ifall bärgning behövs göras.

finns köpes band också om man tror sådant är bättre.

Stefan Atterhall
        Moderator

Inlägg av Benny Steen på 2015-06-08 22:14

runt krängarens vid infästningen,med en bit av ett spännband funkar bra , upphängt med ett buntband framtill. buntbandet bryts enkelt  av sig själv  ifall bärgning behövs göras.

finns köpes band också om man tror sådant är bättre.

Tror jag har en “köpögla” om det skulle vara av intresse Robert. 

I/utanför garaget:
          - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
          - 147 GTA -03
          - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
          - Sprint Veloce 1.7 8V -87
          - Alfasud TI 1.7 8V -78

Niclas Enell
          Deltagare

Slår man bandet runt krängaren vid infästningen eller lägger man det även runt infästningen. Har svårt att se framför mig hur man skall göra. Är inte risken att bandet rör sig längs krängaren om det inte låser i något. Nästa fundering jag har är om det håller, skruvarna som håller krängaren är ganska klena om jag inte missminner mig. Vore tacksam för en bild eller en skiss så jag fattar rätt.

Enell

Kenneth Larsson
            Deltagare

Man kan ju hellre lägga ett band runt framaxelbalken. Den flyttar man inte så lätt och sedan fästa bandet som förslaget är med små plast band kring kofångare eller liknande.

Benny Steen
              Deltagare

Krängaren sitter med 4st M8 eller om det var M10.  Dom håller för att hänga hela bilens vikt med.

Om man kör utan stötfångarna får man ledigt 4st gängade skruvhål, baksidan är fästade mot balkar, också passade som infästning av dragöglor.

Tänk på att dragöglor skall vara gå att komma åt när bilen ligger nedbäddad i lecakulor. Så montera dom inte för lågt…

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.