Bölk bromsskivor?

Published by Peter Braun on

Forum Teknik Bölk bromsskivor?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Peter Braun
    Deltagare

Var inne på mister auto för att kolla bromsskivor till min 159:a. Såg att de hade ett set (2st) skivor från Bölk för 909kr vilket jag anser är rätt bra. Frågan är bara hur bra skivorna är. Någon som känner till Bölk?

Magnus Åberg
      Deltagare

Man vet inte förrän man provat. Själv avstår jag från Bölk i fortsättningen efter att ha köpt ett par olika reservdelar frän Mister-Auto av det märket. Bl.a. en backspegel och det var för dåligt kvalitet även med hänsyn till priset. .Har för mig att typ Bremboskivor brukar vara obetydligt dyrare.

Peter Braun
        Deltagare

Tack för tipset. Hittade Brembo på alfistis.net som tom var billigare. 

Daniel Briander
          Deltagare

Jag köpte skivor bak till min förra 156 därifrån av märket Bölk, men det som kom var ett annat märke, det verkar bra och skivorna funkade bra under tiden jag använde bilen. Jag misstänkte nästan att Bölk kunde vara vad som helst, att det lika gärna kunde komma ett känt märke.

Anders Eriksson
            Deltagare

Jag köpte Zimmermann till B*W:n från Getech, bara bra, rekommenderas!!
              Fast till en Alfa är Brembo oftast originalmonterat.

http://www.getech.se/sv/alfa-romeo/159/originalbromssats/

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.