Borttagande av emblem

Published by Erik Godolakis on

Forum Teknik Borttagande av emblem

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Erik Godolakis
    Deltagare

Håller på att göra en BTCC-replika av min 155 sport och vill ta bort emblemen bak på bilen. Är det nån som har tips om borttagande? Är dom limmade och går att bända bort försiktigt eller görs det bäst på annat sätt?

Mvh Erik

Crister Borg
      Deltagare

Menar du bokstäver o siffror så sitter dom med dubbelhäftande tape. Ta ett rakblad och skär försiktigt bort dom. Köp nagellackssprit och ta bort resterna av klistret. Lägg upp en projekttråd. Klart!

Jag tog bort märkena på min första, röda 155a. Det stog fortfarande “155” på bakluckan då färgen bleknat runt märket. Det gick inte att polera bort… “Sznyggt”.

elCrillo Kalmar

James Edberg
        Deltagare

jag har använt värmepistol eller hårfön för att ta bort emblem på bakluckor, sen lacknafta eller liknande för att få bort sista kladdet 😉

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Erik Godolakis
          Deltagare

Tackar, såg nu att det va dubbelhäftande då en va lite lös, ska testa med en och se hur mycket det syns…..

//Erik

Brian Nilsson
            Deltagare

Använd fiskelina och snörp av. Tvätta med avfettningsmedel. Använd inte värmepistol då sabbar du lacken. 

Giulietta -> Abarth 595

Henrik Boldrup
              Deltagare

När jag bytte emblem på min Fiat hällde jag på riktigt varmt vatten sen lossnde de enkelt.

Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Mats Nilsson
                Deltagare

Hårblås funkar också om man är rädd för att sabba lacken med en värmepicka.Sen brukar proffsen använda kemisk ren bensin för att ta bort klistret.

Finns på ica/coop tex .Tror det är utav märket gripen.

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

James Edberg
                  Deltagare

Man använder värmepistolen på rätt sätt 😉 kanske inte full effekt och 1cm från lacken. Har inte sabbat någon lack än när jag gjort det.

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Filip Wennergren
                    Deltagare

tekokarn, varmt vatten och limborttagningsmedel. tada!

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Lars Söderman
                      Deltagare

Inlägg av Brian Nilsson på 2014-05-10 21:16

Använd fiskelina och snörp av. Tvätta med avfettningsmedel. Använd inte värmepistol då sabbar du lacken. 

Har hört folk som använt tandtråd med framgång!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.