Bose vs Harman Kardon

Published by Bo Sundberg on

Forum Allmänt Bose vs Harman Kardon

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Bo Sundberg
    Deltagare

Även om det kan tyckas inte vara det viktigaste så undrar jag lite över media ljudet i nya Giulia. Jag har köpt de paket som finns att.köpa. När jag jämför med Giulitta, 159 och GT som jag ägt med Bose system så tycker jag att det är skräp. Kan det vara så att det är fel på min bil eller ? 

/Bosse

Magnus Westin
      Deltagare

Hej Bosse. Vi har en Giulietta QV 2016 och en Jeep av samma årsmodell. I QV:n sitter stora Bosesystemet och i Jeepen Harman Kardon. Frugan tävlar i sång och musik så det spelas jämt. Det är milsvid skillnad i ljudupplevelse till Harman Kardons fördel. Båda systemen har en massa högtalare extra baslådor osv men med Bosesytemet kan man inte få det rena klara ljudet. Är man bara intresserad av mycket bas så är det ok. Satsa på Harman Kardon utan tvekan.

mvh Magnus

Mange W

Bo Sundberg
        Deltagare

Hej

Tack för återkoppling. Mitt problem är att jag köpt en Giulia med största Harman Kardon paketet och när jag subjektivt jämför detta med Bose i Giuletta, GT eller 159 så tycker jag ljudet är bättre men ljudtrycket är mycket mycket sämre. Prisskillnaden är  8800:- (Bose i Giluetta) vs 11500 :- (HK i Giulia).

Jag undrar därför om någon upplever samma problem som jag !

/Bosse

Jag har också Harman Kardon i min Giulia och jag är benägen att hålla med. Visst är det rätt bra ljud, men något tryck att tala om är det inte.

Stäng av surroundljudet i inställningarna.

Henrik Lindgren
          Deltagare

Bose är skräp och har alltid varit. Eller 901orna var väl en kul upplevelse men rätt tröttande att lyssna på länge.  Bose har inget med ljudkvalité att göra.

Det vet ni väl att BOSE är förkortning för “Better Of (with) Something Else”. 

Igino Cazzola
            Deltagare

Inlägg av Henrik Lindgren på 2017-02-01 17:01

Bose är skräp och har alltid varit…

Jag tycker att Bose är bra på att återge exploderande helikoptrar. Om man skall lyssna på musik; ‘väljer man något annat.

Jag är fullständigt Räserskadad

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.