BOSE

Published by Frank Pino on

Forum Teknik BOSE

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Frank Pino
    Deltagare

En av mina framhögtalare i 156an har lagt av. Är det någon som bytt till “värre” eller bättre högtalare? Tips?

Alfapino

Thomas Bodén
    Deltagare

BOSE är 2 Ohms impedans… Jag skulle ta en funderare på att byta till något annat. Det har kommit mycket fina högtalare på senaste år som säkerligen är milsvitt bättre än vad BOSE är.

Det man måste fråga sig är vad får det kosta?

156 GTA Sportwagon

Håkan Johansson
    Deltagare

Har du kollat om det går signal fram till den? det brukar bli glapp i sladdarna fram till dörrhögtalarna.

Håkan Johansson

Roland Nord
    Deltagare

Jag har en oanvänd BOSE-högtalare i originalförpackning, som du gärna får köpa.

Min e-mailadress är rolandnord@hotmail.com  

Frank Pino
    Deltagare

Inlägg av Thomas Bodén på 2015-08-27 10:29

BOSE är 2 Ohms impedans… Jag skulle ta en funderare på att byta till något annat. Det har kommit mycket fina högtalare på senaste år som säkerligen är milsvitt bättre än vad BOSE är.

Det man måste fråga sig är vad får det kosta?

Det får ju givetvis inte vara allt för dyrt, satsar ju hellre en peng på att få bilen att låta gott utvändigt än invändigt:-) Det är lite irriterande att inte alla högtalare fungerar. Har nu satt in en gammal DLS-högtalare för att prova att signalerna går fram och att det inte bara är glappt. och den funkar, dock är jag medveten att man inte bör blanda olika impedanser i systemet men nu är det en högre (4ohm) och det brukar inte påverka förstärkaren negativt annat än att den är lite mer tungdrivet.

Alfapino

Crister Borg
    Deltagare
    Michael Karlsson
    Deltagare

sedan är det så att bose har mätt upp bilens akustik . och anpassat högtalarna samt elektroniken runtomkring detta .så det kan bli lite svårt att få ihop detta .du kanske måste byta förstärkare (elektronik) för att få det bra  bara ett tips från en gammal elektronikintresserad stereo-försäljare

northhammer

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.