Brera 3.2

Published by Robert Kvarnlöf on

Forum Allmänt Brera 3.2

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Robert Kvarnlöf
    Deltagare

Hej

Är intresserad av att köpa en brera ni som har en hur är den, eller finns det någon annan Alfa som är bättre. Budget 100 typ.

Besar Jashanica
      Deltagare

Hej,

Om det finns bättre…beror på vad du är ute efter.
        För runt 100 får du de stora framhjulsdrivna, kanske tom en 80-tals v6a (75, gtv6).

Vill du ha V6 (vilket man ska ha!) så är det dessa du har att välja mellan:

Brera
        GT
        147 GTA
        156 GTA
        GTV 916
        Spider 916

Mest prestanda för pengarna får du hos 916.

GT/GTA är relativt praktiska och “bästa” motorn, byta kamrem var 3-4:de år för 10-15tkr, samma på 916.

Brera är modernast, riktigt bra kvalitetskänsla i allt! Och väldigt snygg, den bil alla mina bil-ointreserade vänner gillar mest.
        Motorn sägs ha kamkedjeproblem (har man byt olja oftare än vad service säger (35000km!!!) så klarar de sig).
        Extemt opraktiskt, baksätet går ej att använda, det är förvaring.

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Robert Kvarnlöf
        Deltagare

Perfekt tack.

Det är definitiv en 6 jag vill ha, ska ha en sommar bil så baksätet är oviktigt.  Tyvärr finns det inte så många ute på annons, och dom jag har hittat är 2.2 . Det dyker nog upp någon

Daniel Andersson
          Deltagare

Hej ,

jag har en Brera till salu. 2006 , ca 19 000 mil, men jag ska försöka fixa problemet med den först. nu är det körförbud då en motorlampa lyser. jag ska se om någon på detta forum kan hjälpa mig med problemet. se inlägg inom kort.

mvh Daniel

Robert Kvarnlöf
            Deltagare

Hej Daniel

Såg ditt inlägg om ditt bekymmer med motorlampan,  hade ett liknande fel på en BMW med en v8. Verkstaden som skulle fixa den visste inte vad dom gjorde, okunskap ledde till motorhaveri och jag fick hjälp av bmw Sverige. Hoppas att det ordnar sig för dig.  Hör av dig när din bil är ok. M.v.h Robert

Magnus Petsen
              Deltagare

Hej Robert!

Jag tycker definitivt du ska ha en med Bussosexan.

Jag har en GTV916 3,0 och är jättenöjd fast jag är svagast för 75:an. Givetvis med sexa.

Bor i Östersund om du vill pröva en GTV med 3,0. Säg bara till 🙂

Magnus Petsen 0702916334

Sluta kämpa mot....ingen ide ändå.
                På uppfarten
                Alfa Romeo Giulia Veloce
                Alfa Romeo 75 MILANO PLATINA
                Alfa Romeo 75 MILANO ORO
                Alfa Romeo 75 1,8iE
                Alfa Romeo 159 3,2V6 AWD SW

Robert Kvarnlöf
                Deltagare

Hej Magnus,  det vill jag gärna göra, hör av mig i helgen. M.v.h Robert

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.