Bromsar och hjulinställning 159!

Published by Oscar Sandberg on

Forum Teknik Bromsar och hjulinställning 159!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Oscar Sandberg
    Deltagare

Hejsansvejsan!

Bromskivor och belägg till min 159 2.4 jtdm är slitna! Var ska man beställa nya och vilka ska man ha?

Hjulinställning, var ska man göra det och vad kostar det?   

Tack på förhand!

Yu Qian
      Deltagare

http://www.mister-auto.se/sv/

http://www.micksgarage.com/

low price. normally you change the brake and pad as pair. not just one side.

fully equipped workshop can do the wheel alignment. about 250kr to 350kr per wheel

Gert Bergh
        Deltagare

Ang. skivor och bromsklossar.  Skivor ska du helt klart ha Brembo enl. min mening och klossar är ju lite beroende av vilken typ av körning du tillämpar.

Var du ska köpa?  Gör som alla andra köp där det är billigast på nätet.

Beträffande hjulinställning så är det ju helt beroende på var i vårt avlånga land du bor,  Jag kan ju inte rek en firma i typ Malmö om du bor i T.ex Umeå det är ju rätt korkat. Betr. pris för en dylik inställning är nog lite beroende på firmans prissättning jag bet 800 för en 4hjulsinställning på 164an för ett halvår sedan och ska bet. samma för 166an när jag har bytat dämpare och fjädrar bak, fram är bytat redan för 6 mån sedan men då hanns inte bak med . 

Jag har för tydlighetens skull fått gjort min inställn. hos Magnus i Trelleborg som kan rekommenderas även då det gäller däck.

Skulle tippa att en inställn. kan ligga i spannet 1000 – 1500 kr beroende på var och vem som gör det.

// Gert

Oscar Sandberg
          Deltagare

Tack för svar! Blir nog något brembo kit!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.