Bromsarna la av på Spider 85:an

Published by Lars Träff on

Forum Teknik Bromsarna la av på Spider 85:an

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25335
    Lars Träff
    Deltagare

       som ämnesraden säger…. hittar inga pölar, pedalen sjunker burken full med olja så jag antar att det är packningen till 

      huvudbromscylindern som gav upp ?!?? Eller har någon fler förslag. Var köper jag den enklast tror ni vill ju ut o gasa nu när sommaren har kommit.

      Hur knepigt är bytet fixar jag det stående på tomten eller måste bilen upp på lyft? 

      Med vänlig hälsning, 

      Lasse

      I garaget just nu
      En svart Alfa Romeo Spider 1985
      En vit Mercedes E350 Cabrio 2010
      En grön Mercedes C220 Kombi 2019
      En Silver/Orange Fiat Burstner Husbil 2007

      #25336
      Kenneth Larsson
      Deltagare

        På min Bertone läckte oljan in i servot och det fanns en rejäl skvätt olja där. Du behöver absolut ingen lyft men jag monterade bort broms+kopplingspedal (boxen från torpedväggen) för att få ut oljan. Men behöver du bara byta huvudbromscyl behövs inte det. Jag vet heller inte hur det ser ut på en så ny spider!?

         

        #25337

        Hej Lasse,

        Attans! Highwoodalfa har en huvudcylinder som borde vara till din Spider för £72, annars kanske man kan hitta en repsats och pilla lite själv för mindre peng. Om man har bråttom brukar GKG reservdelar vara helt ok prismässigt och också hjälpsamma, där får man också 10% entusiastbilsrabatt, så du får låta entusiastisk när du ringer.

        Lycka till.

        #25338
        Lars Träff
        Deltagare

          Bra tips Kristoffer är allt bra med dig? Hade tänkt långtur i helgen men utan bromsar så

          blir det inget av med det 

          I garaget just nu
          En svart Alfa Romeo Spider 1985
          En vit Mercedes E350 Cabrio 2010
          En grön Mercedes C220 Kombi 2019
          En Silver/Orange Fiat Burstner Husbil 2007

        Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.