Bromsskivor Alfa Romeo 75

Published by Robert Lindblom on

Forum Teknik Bromsskivor Alfa Romeo 75

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Robert Lindblom
    Deltagare

Tänkte byta bromsskivor fram på min 75a. 

Men innan jag beställer, så tänkte jag slänga ut lite frågor. 
    Spelar det någon större roll vad för skivor jag köper? Eller är alla standard? (Tävlingskör inte)
    Något ställe som är bättre eller sämre att beställ ifrån? 
    Tips på annat jag bör byta/fixa när jag ändå fixar med bromsarna (bromsklossar förstås)?

Tacksam för tips

Björn Hedberg
    Deltagare

Slitsade skivor fram är att föredra då det är stor skillnad i bromsverkan i högre fart .

Anders Eriksson
    Deltagare

Tips är att byta bromsslangar!! de blir med tiden dåliga, krymper på insidan, problem med bromsverkan och framförallt anliggande broms… att byta slangar kan vara busenkelt eller krångligt beroende på hur mycke som sitter fast….  avdragna bromsrör, trasiga luftnipplar….

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Kolla gärna in mtec i England. Ordentligt lockande priser och du kan välja mellan slitsar, hål, dimples eller fri kombo. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Björn Ek
    Deltagare

Nä, du kan köpa vad som helst. Senast jag handlade så var sbs billigast. Tror jag gav 1100 för paret. Slitsar ser tuffa ut men personligen är jag skeptisk till att de har något värde. Folk som köper hålborrat brukar klaga på sprickor.

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Björn Hedberg
    Deltagare

Om billigt är ordet så har http://www.skruvat.se   skivor fram för 444 kr styck. ( 5 bultat )

Crister Borg
    Deltagare

http://www.bildelaronline24.se/alfa-romeo/75-162b/128/10132/bromsskiva

Här brukar jag handla! Bromsskiva fram från 270:-/styck…

elCrillo Kalmar

Björn Ek
    Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2016-01-03 12:06

http://www.bildelaronline24.se/alfa-romeo/75-162b/128/10132/bromsskiva

Här brukar jag handla! Bromsskiva fram från 270:-/styck…

Wow! 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Robert Lindblom
    Deltagare

Tack för tipsen, så för att sammanfatta. 

Inte så noga med skivor så länge jag inte tävlingskör, men bör i samma veva byta bromsslangarna.

Björn Ek
    Deltagare

Inlägg av Robert Lindblom på 2016-01-04 10:04

Tack för tipsen, så för att sammanfatta. 

Inte så noga med skivor så länge jag inte tävlingskör, men bör i samma veva byta bromsslangarna.

Om de har torrsprickor, annars är det bara att göra det dyrare. Man byter inte bromsslangar varje gång man byter skivor liksom… 

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.