Bromsskivor fram 159 ti
Published by Sven Lennartsson on
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 19 september, 2016 kl. 15:07 av
Alberto Ferrante.
-
FörfattareInlägg
-
19 september, 2016 kl. 12:53 #32524
Tyvärr är sökfunktionen på forumet ‘lite begränsad’ så det får bli en ny tråd:
Måste ha nya skivor och klossar fram på min 159 SW Ti. Kollar Skruvat som tar 399 kr/st medan Alfisti tar ca 1000 kr/st fast då Brembo (diameter 330 mm). Tar man sedan med frakten blir skillnaden ännu större.
Varifrån köper ni era bromsdelar?
Mkt tacksam för tips och råd // Sven L
Sven L
19 september, 2016 kl. 12:59 #3252519 september, 2016 kl. 14:00 #32526Jämför jag exv produktnumret på Brembos bromsdelar på Alfisti med Bildelaronline överensstämmer de inte men ligger oroväckande nära varandra……….
Vill ju inte att det ska bli fel och reklamera/returnera till Tyskland. Det kan ju bli långdraget och kanske en dyr läxa. Sportchassit på bilen krånglar ju till det lite.
BREMBO, Bromsskiva
ARTIKELNUMMER: 09.9365.20BREMBO, Bromsbeläggssats, skivbroms
ARTIKELNUMMER: P 23 115Sven L
19 september, 2016 kl. 14:49 #32527Jag köpte mina skivor och klossar från getech.se
jag hade köpt brembo skivor och klossar från bildelaronline24 i början av året, men dem blev så pass skeva så att det slutade med att jag köpte borrade med EBC greenstuff belägg fram och bak från getech. Super nöjd och då får verkligen valuta för pengarna.
Har för mig att dem har vanliga skivor också, men jag rekommenderar borrade brembo skivor från dem med ebc belägg som jag har på min just nu.
19 september, 2016 kl. 15:04 #32528shop4parts.co.uk, alfaworkshop.co.uk, lott.de, ricambi.alfisti.net
Härifrån har jag köpt massor med reservdelar.
Sist köpte jag Brembo skivor till Giulietta QV från lott.de och tyvärr har skivorna blivit skeva redan efter 5-700 mil trots vi var försiktiga med inbromsning under de första 70-80 mil (enligt rekommendationen från verkstaden) men……..tror inte att det är skivorna det blev fel med utan arbetet. Misstänker att verkstaden inte har sett till att rengöra navet ordentligt och smörja oken så att kolvarna glider som de skall. Sitter beläggen på blir inte bra för skivorna.
lott.de har sagt att de tar tillbaka skivorna och låter tillverkaren kolla på dem innan de eventuellt betalar tillbaka. Jag har fått en fraktsedel för returen. Jag har frågat dem om vilket alternativ (de har flera) borde jag välja i st för Brembo för att vara säker och jag var redo att betala mera också men………de har föreslagit Brembo och sagt att de har aldrig haft problem med Brembo förut.
Har dubbelkollat på en massa forum och alla tvekar att skivorna (framför allt Brembo) blir skeva p g a tillverkningskvalitet.
Nu är jag ingen expert och kan inte säga säkert om det är så men alla andra gånger jag har köpt Brembo har inte haft det minsta problem. Det får man räkna med är att om man har lite sportig körstil då får man byta skivorna framme var 6-7000 mil kanske.
lott.de har såna för ca 120 €/par inkl frakt tror jag.
Alberto
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.