Brostugan 9/7 : sol , glass och BILAR.
Published by Övergivna Forumposter on
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 14 juli, 2014 kl. 18:20 av Håkan Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
8 juli, 2014 kl. 15:15 #37231
Imorgon 19:00.
Gör Alfa stolt , vi behöver visa fram mer Alfa på träffar.
Ses där!
8 juli, 2014 kl. 20:43 #37232Jag var på Brostugan idag, NICE!
Jag är fullständigt Räserskadad
8 juli, 2014 kl. 22:00 #37233Varför inte samordna med träffen på röda cafeet? Det finns inte tillräckligt många bilar i Sthlm för att köra 2 konkurrerande träffar samma kväll….IMHO!
9 juli, 2014 kl. 16:48 #37234Inlägg av Kenneth Larsson på 2014-07-08 22:00
Varför inte samordna med träffen på röda cafeet? Det finns inte tillräckligt många bilar i Sthlm för att köra 2 konkurrerande träffar samma kväll….IMHO!
Du har helt rätt men det är bilträff varje onsdag i brostugan 19:00, inte specifikt alfa träff.
Nu funderar jag vart jag ska ta mig, sen behöver jag åka ut på Ekerö också……
9 juli, 2014 kl. 17:25 #37235Varför inte komma till Röda Cafét? Jag åker dit om en liten stund. Sedan har du ju färjan från Slagsta över till Ekerö bara ett stenkast bort.
Axel Lindgren
10 juli, 2014 kl. 20:47 #37236Inlägg av Ron på 2014-07-09 16:48
Inlägg av Kenneth Larsson på 2014-07-08 22:00
Varför inte samordna med träffen på röda cafeet? Det finns inte tillräckligt många bilar i Sthlm för att köra 2 konkurrerande träffar samma kväll….IMHO!
Du har helt rätt men det är bilträff varje onsdag i brostugan 19:00, inte specifikt alfa träff.
Nu funderar jag vart jag ska ta mig, sen behöver jag åka ut på Ekerö också……
Det brukar vara olika bilgäng de flesta sommarkvällar på Brostugan trots att polisen och Slottsförvaltningen och Ekerö kommun gjort sitt bästa för att få bort bilar och motorcyklar. Tyvärr är fiket där relativt dyrt och köerna massiva så det är som du säger bäst att åka dit om man ändå ska ut på Ekerö och har oturen att komma vägen från Brommaplan (och jag har bott på Ekerö 25 år så jag vet hur det är med sommarköerna ! ). Att det ligger hyfsat centralt i Sthlm uppväger en del av det som är mindre bra – men jag tror trots allt att det är schysst om ni som bor i Sthlm försöker ha ett träffställe och synka det. Det finns lite för få entusiaster annars kanske!
Efterom jag numera bor 10 mil från Sthlm på södersidan så avstår jag själv Brostugan (120:- på färjan ToR är mastigt)
Hoppas ni får ihop nåt bra och alla initiativ är goda!
14 juli, 2014 kl. 18:19 #37237Jag har hela tiden tyckt att vi ska synka Brostugan och “Rödan”. Varannan vecka och/eller olika veckodagar. Om vi envisas att lägga in dem i kalendern så kanske vi kan få igång lite regelbundenhet.
Sedan tror jag att det är bra om vi har något tema eller aktivitet eftersom de “kompisgäng” som brukat besöka Brostugan är väldigt låga i sitt engagemang just nu.
Jag kommer att prioritera “Rödan” i sommar eftersom vi är välkomna där och stället inte alltför dyrt.
Jag gör väl nya försök med quizz. Har förstått att det är bäst om jag gör kryssrutor och inte kunskapsfrågor så att alla vågar delta och kan ge svar på alla frågor. Funderar på GTV-orienterat nästa gång. Blir uppslutningen stor så kan vi uppgradera prisbordet från en alfa-T-shirt till vinnaren.
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.