Buller Giulietta 1,4-12

Published by Ronnie Nilsson on

Forum Allmänt Buller Giulietta 1,4-12

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Ronnie Nilsson
    Deltagare

Hej

Jag har nyligen köpt en Giulietta 1,4-12,en mycket trevlig bil att köra på alla sätt och vis,dock har jag problem med den höga bullernivån.(Jag har tyvärr en väl utvecklad tinnitus,kan inte utsätta mig för höga bullernivåer,då blir det problem),så det är välkommet med tips om hur det är möjligt att sänka buller nivån i bilen Jag har satt extra ljuddämpningsmattor i hjulhusen fram,tyvärr…..Däckstorleken är 225,45,17 om det kan
      orsaka problem.Som sagt tips mottages tacksamt!

Med vänlig hälsning/Ronnie Nilsson

Ern

Lars Erlandsson
      Deltagare

Har också en från 2016. Bullrar ej ovanligt mycket men byte till vinterdäck 16 tum minskar vägljudet betydligt. Har också 225 17 tum på sommarhjul.

Lars iM

Lars Narvselius
        Deltagare

Ronnie, vilket däckfabrikat använder du?

GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16

Ronnie Nilsson
          Deltagare

Det sitter Bridgestone däck på bilen/Ronnie

Ern

Michael Wolde
            Deltagare

Med min Giulietta gjorde jag så att jag satte “dämpskumgummi under motorhuven. Tog loss det dämpmaterial som fanns, klistrade dit dämpskumgummit och satte tillbaks allt. Gav en betydande minskning i motorljud, men även en del däcksljud försvann. Vet att man i den faceliftade versionen av Giulietta satt en dämpande distans mellan skärm och övriga karossen. Den gör som jag tolkar det att man dämpar ut resonanser och gör att däcksljudet inte får sjunga med i karossen. Man borde kunna köpa den kudden lös.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.