Bussningar till krängningshämmare bakaxel Alfa 166 2001

Published by Roland Carlsson on

Forum Teknik Bussningar till krängningshämmare bakaxel Alfa 166 2001

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Roland Carlsson
    Deltagare

Hej!

Någon som vet var man kan få tag i bussningar till krängningshämmaren bakaxel på Alfa 166 2001, har varit i kontakt med Wafab i Karlstad som har

service och reservdelar till Alfa, men fick svar att de inte kunde se att det gick att köpa sådana lösa, än man får köpa hela krängningshämmaren vilket

skulle kosta ca 2000:- Hos Skruvat.se finns lösa bussningar men det står att dom bara passar till modeller utan ASR.

Tacksam för hjälp om någon kan det här.

Med vänlig hälsning

Roland

RIC.

James Edberg
      Deltagare

Hej Roland!

se nedan länk, kanske ta hem 2 uppsättningar,  😉
        jag har själv glapp i kränghämmaren.. men inte fått “tummen ur” att beställa.

http://www.eurobushes.com/166/28-16…ushes.html

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Hej!

Jag sitter också i samma sits och letar dessa bussningar, hur löste ni det?

Mvh Fredrik

Benny Steen
        Deltagare

kolla tråden “andreas premium alfa” på alfapower, vi bytte för några veckor sedan. bussningarna kom från ebay.

Hej!

Gammal tråd men fortfarande inte tagit tag i mina krängningshämmarbussningar än. Har kikat tråden på Alfapower där mycket byts ut men inte hittat nåt om just dessa. Är det någon som har nåt bra tips?

Att byta hela krängningshämmaren som annars är i bra skick för 2800 + arbete känns väldigt onödigt… 

// Fredrik

Powerflex löste problemet på min, numera hädangångna, 166:a Finns väl t ex här: http://shop.forza.se/

/Christer 

Hej Christer,

Tror tyvärr inte att powerflex har bussningarna till krängningshämmaren. Tror vi pratar om olika bussningar. Bifogar bild.

// Fredrik

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.