Byggde mig en garage ramp igår

Published by Robert Lindblom on

Forum Off Topic Byggde mig en garage ramp igår

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Robert Lindblom
    Deltagare

Robert Lindblom
      Deltagare

Robert Lindblom
        Deltagare

Daniel Fasth
          Deltagare

Ser ju lysande ut. Men hur får du igen dörren igen? 🙂 Jag är så feg och nervig av mig så jag hade nog gjort banorna lite vidare och med en väg på insidan så att man inte har lika stor chans att köra snett och falla av en av ramperna med bilen. Vid min förra session med 156an klämde jag in mig under den på grusplan. Det gick jag är fortfarande så tunn att jag kommer in, men jag fick redigt med underredsmassa på bröstet och en rejäl förkylning av det kalla gruset…

Att kunna använda båda händerna samtidigt när man låg klämd där under upptäckte jag fort var svårt dock. Men någon dm till som din ramp ger skulle gjort stor skillnad!

156 SW 2.0 TS - 00

Robert Lindblom
            Deltagare

Det går att hänga snöre från taket alternativt sätta stolpar/käppar så du ser var sidan på rampen är. Då är det lättare att köra upp. Eller bara köra försiktigt och kolla så du ligger rätt. 

Byggde rampen i delar, så efter jag har kört in kan jag plocka bort den delen som sticker ut. Kan även plocka bort rampdelen mellan hjulen. Så det är lättare att komma åt. Om jag kommer ihåg ska jag ta en bild när dom delarna är bortplockade. 

Benny Steen
              Deltagare

första gången du skulle köra upp, var det spännande?  fick du nästan lite “rampfeber ” ?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.