Byta backspegel hölje 159/Mito/Giulietta

Published by Fredrik Suokko on

Forum Teknik Byta backspegel hölje 159/Mito/Giulietta

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24412
    Fredrik Suokko
    Deltagare

      Hejs, någon som har koll på hur man får av glaset i backspegeln på 159/MiTo/Giulietta för att byta hölje?

      Jag fick en instruktion med men kryptiskt just hur man just får av spegeln. Resten verkade rätt enkelt dock.

      Tack

      Freddan

      #24413
      Magnus Berg
      Deltagare

        Det verkar vara tre skruvar som håller fast spegeln som man kommer åt när man tagit av kåpan. Sen måste man demontera dörrpanelen för att komma åt att koppla ur/i kabeln.

        http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mito/284993-replacing-mito-wing-mirror.html

        #24414
        Fredrik Suokko
        Deltagare

          Ok tack..nu är det bara själva höljet jag skall byta och inte hela backspegeln. Alltså den lackade delen/kopan som jag skall byta.

          #24415
          Fredrik Suokko
          Deltagare

            Hitta en inscannad beskrivning så nu är det löst. Vara bara att ta en platt verktyg och bända försiktigt ovanifrån så lossade spegeln 🙂

             

            #24416

            Här förklarar de hur man tar bort backspegel kåpor väldigt enkelt utan att ta bort glaset.

             

            http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-and-946-spider/256663-159-mirror-covers.html

            #24417
            Magnus Berg
            Deltagare

              Inlägg av Fredrik Suokko på 2014-03-15 15:01

              Ok tack..nu är det bara själva höljet jag skall byta och inte hela backspegeln. Alltså den lackade delen/kopan som jag skall byta.

              Aha, då missförstod jag dig. Lät som de va själva spegeln du ville byta och inte kåpan.

              Bra att det löste sig!

              #24418
              Magnus Berg
              Deltagare

                Inlägg av Fredrik Suokko på 2014-03-15 16:37

                Hitta en inscannad beskrivning så nu är det löst. Vara bara att ta en platt verktyg och bända försiktigt ovanifrån så lossade spegeln 🙂

                 

                Så lossade kåpan och spegeln satt kvar 

              Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.