Byta bakluckans emblem 159SW

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Byta bakluckans emblem 159SW

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare

Jag undrar om någon har råd kring hur jag kan demontera insidan på bakluckan på 159an så att man kommer åt att byta ut emblemet?

Jag gjorde ett tappert försök för ett tag sedan. Jag tog bort allt som gick att skruva loss, men sen stötte jag slutligen på någon form av fästen som inte verkade “skruvbara”, och som jag inte förstår hur man lossar .

Någon som gjort detta, eller kan visa någon form av skiss på hur bakluckans inredning sitter fast? 

Fredrik Brorsson
    Deltagare

Hej. Om du menar de vita fästena som håller inredningen på bakluckan så är det ett slags “klickfästen” med hullingar, typ stripes, som går att dra loss. Det kräver dock lite våld och trots allt en mått av försiktighet så de inte spricker.

Stod och svor för mig själv och bannade en viss konstruktör men efter en del funderande och envishet var det hela lossat.

Själva bytet av emblemet är en baggis jämfört med inredningen.

Lycka till.

Tack Fredrik!

Exakt, det är de fästena jag stod och grubblade över oxå. De är ganska långa, ett par centimeter om jag minns rätt. Så det är i princip bara att rycka loss? Rakt ut då antar jag?

Fredrik Brorsson
    Deltagare

Japp, det var så jag gjorde.

Men försök att ändå ta det lite vackert. Plast är ju plast.

Yes, äntligen på plats. Men det blev ändå på bekostnad av en spricka på inredningen…

Jädra hulling-fästen att sitta! Fick knappt bort dem med polygrip ens, efter att inredningen släppte.

Magnus Berg
    Deltagare

Är det inte enklare att bara byta själva emblemet och göra det utifrån? Tänkte göra samma sak på min Brera. Eller va det för att öppningsfunktionen va trasig som ni bytte emblem?

Jo det hade ju varit smidigt, men tyvärr är det skruvat från insidan.

Magnus Berg
    Deltagare

Jepp men emblemet är i sin tur limmat i en hållare, titta noggrant så ser du att det är en ram runt emblemet som är själva hållaren. Man kan pilla bort emblemet utifrån, ta bort limrester och sätta dit ett nytt fint emblem

Fredrik Brorsson
    Deltagare

För min del var det öppningsfunktionen som var kass så jag var tvungen att lossa inredningen.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.