Att byta bromsbelägg i fram gick bra. Jag hittade ytterligare en vägledning som jag tycker var ännu bättre än den ovan i tråden. Den här är lite utförligare.
http://kgb.clubalfaromeo.com/gotcha/147%20Brake%20pad%20and%20disc%20change%20guide%20%28front%29.pdf
Man behöver en 7 mm insexnyckel. Det är en ovanlig dimension. Jag har flera satser med insexnycklar. Ingen av dem hade en 7 mm. Det blev att cykla till järnaffären eftersom jag naturligtvis började skruva utan att läsa igenom hela beskrivningen.
Det kan också vara idé att ta en bild av hur fjädern som håller det yttre bromsbelägget sitter. Det må förefalla självklart när man tar bort det. Men när det är dags att sätta tillbaka det är det kanske inte lika självklart. Annars kan man kika på bilden jag tog:
En annan sak som inte var självklar var hur “gummiproppen” som sitter för “hexbulten” ser ut. Den ser ut som på bilden nedan. Den sitter i ett gummirör, så när man inte vet hur det ser ut och känner med handen är det svårt att avgöra hur stor proppen är/hur mycket som ska tas bort. Av bilden framgår också att “hexbultens” gänga inte är så lång. Jag skruvade och skruvade och skruvade… ganska mycket i onödan eftersom gängan var slut rätt snart och det bara var att dra ut den.