Byta innertaket på GTV6 116-serie

Published by Peter Braun on

Forum Teknik Byta innertaket på GTV6 116-serie

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Peter Braun
    Deltagare

Är det någon som har erfarenhet att byta innertaket på en GTV6 116 -serie. Är det svårt? 

Henrik Lindgren
    Deltagare

Byta? Sönder? Är det bara smutsigt så bör man väl hitta någon rekondfirma som kan tvätta det med bra resultat.

Peter Braun
    Deltagare

Har en anten på taket som skall bort. Hålet som blir kvar skall svetsas igen och då måste förmodligen innertaket bort. 

Daniel Tunér
    Deltagare

Nja, inte jättesvårt, men pilligt…
    Du får såklart ta bort alla lister och solskydd osv. Därefter sitter taket fast med små byglar bakom alla lister som du får trycka eller böja bort med förslagsvis en rakmejsel eller liknande. Undvik att riva hål i tyget bara.

Det var längesen jag gjorde det så jag minns inte alla detaljer och jag vet att vindrutan var av på den bilen vilket gjorde det lite enklare att komma åt byglarna där. Taket går hela vägen bak till bakluckans öppning, men tyget längs stolparna är separerade från resten av taket har jag för mig, så du behöver inte bry dig om att ta loss tyget på stolparna.

Peter Braun
    Deltagare

Då låter det som att inget behöver limmas i alla fall? Har tyvärr även ett hål på innertaket som gjordes när antennen sattes dit. Den borde man kunna få fixad av en skräddare.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.