Alfa 155, Fiat Coupe och Lancia Delta 2 plus några andra modeller är alla Fiat Tipo i botten.
916 är lite unik i det att man konstruerade en helt ny och mer avancerad bakvagn.
När 916 och den 5-cylindriga versionen Coupen lanserades var det med korta styrväxeln där styrspindlarna ändrades vilket innebar att styrleder också skiljer. Förändringen gjorde så att man samtidigt skulle kunna montera Brembos 4-kolvsok och 305 mm skivor.
Fjäderben, länkarmar och infästningar är dock desamma som på de tidigare modellerna så man kan flytta valda delar fram och tillbaks.
Är det en tidig eller sen(WB) 155? Dvs har den korta styrväxeln? I såna fall ska det räcka att pressa ur och byta själva naven i framspindeln till 5-bultad.
Annars har jag har kompletta 916 spindlar 5-bult liggande om du skulle vara intresserad, plus de flesta andra delar som kan behövas.
Det jag är osäker på är om bulthålen för 4-kolvsoken skulle passa på en Widebody 155a rakt av. Jag får gå ut i garaget och kolla…