Byta till GPS mot orginalstereo i en 159:a 3.2

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Byta till GPS mot orginalstereo i en 159:a 3.2

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare

Funktionen i dem båda är den samma, men den länkade känns lite kina-elektronik.. 

Billigast är inte alltid bäst. Såna här saker vill man att det ska funka, när det inte gör blir man galen på ett. Så jag skulle lägga några tusenlappar till på en enhet med lite bättre kvalité. Om man gillar original-look så väljer man ju den som liknar original. 

Peter Braun
    Deltagare

Jag antar att det är denna Parrot ni menar:

http://www.parrot.com/uk/products/a…oid-smart/

Ser fin ut. Det ända tråkiga är att det inte finns CD. Kanske är gammeldags där men man har lite gamla skivor som man vill lyssna på ibland. Men det är kanske bara en vanesak. Man kan ju bränna och lägga på USB.

Peter Braun
      Deltagare

Frågan är ju också om man kan använda sin Blåtand som man redan har. Känns onödigt att montera extra högtalare mm när man redan har denna funktion i och med Blue&Me.

Ja det är den enheten och den smälter in riktigt bra i en 159:a. Klicka på länken nedan och scrolla ner lite så ser du hur den ser ut efter installation. För övrigt väldigt bra beskrivet hur man installerar fast det står på spanska.

http://www.alfistas.es/foro-alfistas/navegadores-y-carputer/todo-sobre-el-parrot-asteroid-smart/

Vad gäller befintlig blåtand så vet jag inte hur det funkar, men vad menar du med extra högtalare? Med tanke musik så är det bara att synka wifi hotspot från mobilen så har du uppkoppling på enheten. Spotify kan man bl.a. ladda hem på den. Med andra ord kan du vraka och välja mellan alla möjliga låtar utan att lägga över från USB . Det finns utgång för SD-kort på vänstra sidan av enheten. Har man inte uppkoppling kan ju musik köras från offline mode via Spotify.

Riktigt skönt att styra från enheten istället för att böka med mobilen när man ska byta musik. Varit i kontakt med MDS som ska hjälpa till att installera allt, så tänkte lägga en beställning på en Parrot i dagarna.

Nusret Ljevo
        Deltagare

Har du en sån själv?Jag tänkte köpa en kenwood 2din,men själva kablage kostar ju 2000kr med canbus interface annars funkar de inte utan.

Nej jag har inte en Parrot ännu. Längst ner i inlägget står att jag ska lägga en beställning i dagarna ?. Vad är det för Kenwood du tänkte köpa? Lite väl dyrt med kablar för 2000:-. 649:- får jag lägga till för rattstyrningsadapter? Kikar du länken jag postade ovan så smälter just en Parrot in väldigt bra i bilen och folk som har den verkar väldigt nöjda.

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.