Byta ut originalluftrenaren Spider 105 -83

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Byta ut originalluftrenaren Spider 105 -83

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hej måste fråga om någon bytt ut originalluftrenaren mot trattar med trattsockar? Hittat 70 mm långa 40diam trattar och filtersockar till dessa. Då borde den väl gå lite magert med samma bestyckning i förgasarna? Någon som har en susning om detta. Jag har Solex 40 ADDHE förgasare. Testade att ta bort hela luftrenaren och testköra lite. Kändes som går magert vid typ halvgas på lite högre varv. Verkar dock ganska ok vid fullgas.

Eller tips om var man kan köpa trattar med filter? Verkar inte vara billigare i England?? Pundet svindyrt och frakt mm.

Björn Ek
    Deltagare

Eurocarb har de billigaste trattar jag hittat så här långt… 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Tony Augustsson
    Deltagare

Köpt K&N filter i från Tyskland för att användas i originalinsatsen. Går otroligt bra !

Inlägg av Björn Ek på 2015-07-15 19:29

Eurocarb har de billigaste trattar jag hittat så här långt… 

Hittat trattar och filter här nedan. En fundering, vad är hålet på första porten till (se bild) Hur går det med detta om man monterar trattar?

http://www.h2mracing.se/webbutik/product_info.php?cPath=3703_3704_3736&products_id=6093&osCsid=779ncefl389daja34m7e4reaf1

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.