C eller B klass på Kinnekulle 2?

Published by Marcus Helgesson on

Forum Bankörning C eller B klass på Kinnekulle 2?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Marcus Helgesson
    Deltagare

Börjar fundera lite på om jag ska köra B-klass på Kinnekulle 2…

Vill gärna ha nån bättre o jaga o känna in spår o så på  

Går det att byta till C om jag anmäler mig till B på plats om jag förvarnar nu? Eller ska jag boka C o byta upp mig?

Tänkte om de övriga i B tycker säger efter första debreafingen att jag inte har där att göra!

Marcus

Peter Braun
      Deltagare

Om du är osäker så börja på C. Då kan du lugnare känna in banan. Det är även roligare att köra om och känna att man är med från början och sedan lyfta upp sig ett steg. 

Henrik Ahnfeldt
        Deltagare

Jag fattar det som om du kört förut. Enkelt kan man säga, kör du om och bromsar in för framförvarande, byt upp. Blir du omkörd hela tiden, byt ner. 

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Kenneth Larsson
          Deltagare

Boka in dig på det du känner bäst för i maggropen. Att byta klass på plats brukar alltid greja sig – alla vill ha kul och det är roligare för alla om det är lagom lika hastighet på bilarna i samma klass. Så alla tjänar på ett byta om någon hamnat fel. 

Björn Ek
            Deltagare

Det enda jag har att tillägga till de utmärkta svar du redan fått här är att om det väger precis jämnt så anmäl dig till B-klassen eftersom den ibland blir full. Det blir aldrig C-klassen. 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Marcus Helgesson
              Deltagare

Då blir det B klass!

Körde om mer än blev omkörd senast. Tyckte jag hängde med Sune hyffsat när det var open pitlane sist på dagen och du/han kör väl B. Känner att jag behöver några att jaga!

Byter ner mig vid behov istället. Nu måste jag bara hinna fixa däck som jag frågar om i min andra tråd

Marcus

Biörn Bladh
                Deltagare

Med R-däck platsar du säkert i A också. Hur som helst så är det bättre att köra i snabbare klass och byta ner sig istället, tycker jag, därför att i A har alla bra koll på långsammare förare så riskerna med det minskar betydligt . Medans i B finns alla sorter, även dom utan koll.. så. B är alltid “riskabel”. Håll sinnena öppna där. 

Kenneth Larsson
                  Deltagare

Den eviga frågan……

Marcus Helgesson
                    Deltagare

Ojoj, vi reder ut detta på plats tror jag Har anmält mig till B i alla fall.

Marcus

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.