Cab-problem

Published by Ola Sverdén on

Forum Teknik Cab-problem

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Ola Sverdén
    Deltagare

Hej! Jag har en Spider 2.0 TS 155 hkr- 98. Blev tvungen att byta bilens ECU förra sommaren pga ett misslyckat försök till omprogrammering. Beg ECU inköptes från England, men efter montering fungerar inte el-cabben att cabba ner. Första momentet fungerar, att plastrutan i tygtaket åker upp men sedan händer inte mer. Plastlocket till cab förvaringen åker inte upp. Jag kan heller inte öppna det manuellt med knapparna bakom förarstolen. Har provat att koppla ur batteriet, men det hjälper inte. Tacksam för alla tips.

Ola Sverdén

Karlskrona

Klas Hedberg
      Deltagare

Minns inte exakt var i sekvensen min el-cab krånglade men efter att ha felsökt allt jag kunde komma på (säkringar etc.etc ) så åkte jag till verkstaden och de knackade bara lite på elmotorn till cabben under fällningssekvensen och då hoppade den igång och allt fungerade.

I ditt fall kan de ju vara ECU’n förstås, ingen aning om det kan påverka. Sedan är ju inte elmotorn till cabben något under av tillförlitlighet, har bytt den en gång.

Ola Sverdén
        Deltagare

Hej Klas, och tack för tipset. Motorn är inte så gammal, men jag ska prova och se om det händer något. Men är det inte hydraulpumpen som öppnar locket till utrymmet där cabben förvaras när den är nerfälld.

bra tips

hade exakt samma problem som avhjälptes med lätt våld med en skiftnyckel 🙂

Ola Sverdén
          Deltagare

Hej!

Problemet är löst jag kom åt microbrytarna som sitter i cabmekanismen under plastlock till cab förvaringen.

Gjorde rent dem och nu fungerar cabben att fälla upp och ner igen.

Igino Cazzola
            Deltagare

🙂

Jag är fullständigt Räserskadad

James Edberg
              Deltagare

ola: kan du skicka en bild på vart microbrytarna sitter? min har samma problem som det du beskriver. Funkar ibland och ibland får den för sig “nej inte idag…” 🙂

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.