Cabben går inte riktigt

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Cabben går inte riktigt

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Hej köpte en Sprider 08 förra året det var fantastiskt kul men nu skulle jag ta fram den efter vintern då får jag ej cabben att fungera den låter som motorn går men väldigt långsamt och högt ljud från den någon som har haft samma problem ?

Ingen erfarenhet av just din modell men smörja o se till att den går lätt är a och o. Den måste ju kunna lyftas/sänkas manuellt. Prova o göra det o lokalisera var den trögar. I bästa fall går ju säkringen om motorn trögar men det är ju ett direkt osunt slitage på den om den går trögt som du beskriver. Funderar på om det du kallar motor inte i själva verket är en pump. Tror systemet är hydrauliskt. Modellen innan av Spidern var iaf det. Kan ju vara värt o kolla över oljenivåer o sånt i hydrauliken med. 

Tack David

Det läcker hydralolja ur ena sidan .

Johan w

Väl bekomme! 

Hade jag varit som du hade jag sett över även andra tätningar än just den som läcker. Skulle misstänka att det är en tidsfråga innan nästa läckage ger sej till känna. Allting är ju lika gammalt o skört/sprött som det som börjat läcka redan. 

Tror du har helt rätt i det 

Det som jag har hört är att det är viktigt att köra cabben ett par gånger i månan när den står i vinterdvala så inte packningar och  slangar torkar .

Det är bara att lära av misstagen man gör Som ny cabb ägare

Försök hålla cabben uppfälld så ofta som möjligt, speciellt under den långa vinterdvalan o så slipper du fula veck och sådant i sufletten. Har man mjuk bakruta i sufletten mår den också bra mycket bättre av att slippa vara nerknödd o veckad.

Försök hålla cabben uppfälld så ofta som möjligt, speciellt under den långa vinterdvalan o så slipper du fula veck och sådant i sufletten. Har man mjuk bakruta i sufletten mår den också bra mycket bättre av att slippa vara nerknödd o veckad.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.