Caféträffar i Sthlm (ex. Röda stugan)

Published by Niklas Wolkert on

Forum Träffar Caféträffar i Sthlm (ex. Röda stugan)

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

I nuläget handlar det nog mest om att någon tar tag i och skapar en träff, oavsett var.

Dan Lilliehorn
    Deltagare

Hej på er! Tänkte ta upp den här tråden igen.

Vet inte hur ni ställer er till träffar norr om stan och så långt upp som i Upplands Väsby, men där finns hursomhelst ett väldigt mysigt hus som heter Gamla Apoteket – lite berömt pga ett känt mord som skedde i detta hus på 1913, det sk Hammarbymordet (ett annat Hammarby).
    Där huserar numera bland annat ett fik som heter Picchus Cafë.
    De arrangerar kvällsträffar för flera andra aktiviteter som tex musikcafe, så de är inte främmande för events kvällstid.
    Jag var där idag och lunchade på deras trädgårdscafe och passade på att fråga (bara för att pejla läget) om det skulle vara intressant att ha oss på besök och de var väldigt positiva. Så jag sa att vi hör av oss om det skulle vara intressant.

Cafet ligger precis vid Glädjens trafikplats intill E4 och har en rejäl parkering där många bilar ryms (dessutom skulle de synas väl från gamla Stockholmsvägen ;-)).

Ifall ni tycker det skulle vara ett bra ställe att prova så kan jag sköta kontakten med dem för att ordna en träff.
    Vi får väl avvakta virusutvecklingen lite, men kanske i slutet av maj eller början av juni eller liknande.

Vad tycker och tänker ni?

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.