CAR Challenge ut i Europa 2016?
Published by Stefan Atterhall on
› Forum › Bankörning › CAR Challenge ut i Europa 2016?
- Detta ämne har 47 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 22 september, 2016 kl. 07:30 av Per Fohlström.
-
FörfattareInlägg
-
2 maj, 2016 kl. 22:00 #42637
Challengevänner!
Jag har fått information och ett erbjudande från Bart den Hartog som är med och driver europeiska Alfa Romeo Challenge. Vi får ett kollektivt erbjudande gällande racen på Zandvoort och Spa (august och oktober).
Det finns totalt 45 platser på Zandvoort och 35 är redan tagna. Hur ser intresset ut för Spettacolo Sportivo? Det är helgen efter Kinnekulle-dubbeln (som i sin tur är helgen efter 60 års-jubiléet.
Med vårt Nürburgring-äventyr i färskt minne så kan jag inte annat än att rekommendera att haka på, oavsett du har för avsikt att köra eller inte…
Hur går tankarna inför årets Europa-turné?
Se mailet nedan;
Dear Stefan,
As we discussed earlier this week, I believe it is good to let you all know that the race at Zandvoort is probably going to meet the maximum number of drivers. We aren’t exactly sure yet, but mostly we can drive with a maximum of 45 drivers there. We have already 35 cars registered and we are expecting more.
We use a simple principle: the sooner you pay, the better it is. 🙂
Therefore we would like to do you an offer. As you know normally every driver pays EUR 625 per race. We offer drivers a pack if they pay before 15 March (for the whole season), depending on how much races they want to drive (3, 4 or 5). We would like to use a similar offer for the Swedish drivers as a group, which means:
If you come with 1 or 2 drivers: EUR 625 per driver
If you come with 3 drivers: EUR 1.800 (EUR 600 per driver)
If you come with 4 drivers: EUR 2.250 (EUR 567,50 per driver)
If you come with 5 drivers: EUR 2.750 for 5 drivers (EUR 550 per driver)
For 6 or more drivers we use the same price per drivers as for 5 drivers (EUR 550 per driver).
We can offer you this “pack” separately for Zandvoort and for Spa. If you want to make use of this offer please let us k now before 15 June for Zandvoort and 1 August for Spa. These dates are also the deadline for the collective payments.It feels good to have you all racing 1 or 2 races in our series, and we hope this deal makes things work for you. Keep in mind that we have a noise limit in Zandvoort which will be between 90 and 95dB. We are still in discussion to see if we can get it at 95dB.
Hope to hear from you.
With kind regards, Met vriendelijke groet,
Bart den HartogI/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -782 maj, 2016 kl. 23:02 #42638Jag är definitivt på! Tror inte det blir körning som jag hade hoppats på men jag åker gärna med som mek, vet att Ahnfeldt även vill hänga med
4 maj, 2016 kl. 10:56 #42639Vet vi om Nationell licens räcker på Zandvoort och Spa?
156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III
4 maj, 2016 kl. 12:16 #42640Inlägg av Ragnar Rosengren på 2016-05-04 10:56
Vet vi om Nationell licens räcker på Zandvoort och Spa?
Licensen hanteras precis som på Nürburgring – dvs Nationell licens räcker i o m att vi är inbjudna att delta i deras serie.
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -784 maj, 2016 kl. 14:17 #42641Jag kan nog köra Spa..Om den lille sköter sig..FIA tank på plats..
4 maj, 2016 kl. 15:59 #42642Jag siktar också på Spa, förutsatt att den lilla vita är välkommen med Alforna där
5 maj, 2016 kl. 10:30 #42643Vad är krav på bilen och förarens utrustning? , finns det något reglemente skrivet på engelska ?
FIA säkerhetstank, brandsläckare , klämda/skruvade bränsle/olja anslutningar , vad mera ?
något prat om viktning ? dom svenska bilarna är väl igentligen för lätta i deras serie.
5 maj, 2016 kl. 12:39 #42644Jag siktar på båda
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
6 maj, 2016 kl. 08:21 #42645Inlägg av Benny Steen på 2016-05-05 10:30
Vad är krav på bilen och förarens utrustning? , finns det något reglemente skrivet på engelska ?
FIA säkerhetstank, brandsläckare , klämda/skruvade bränsle/olja anslutningar , vad mera ?
något prat om viktning ? dom svenska bilarna är väl igentligen för lätta i deras serie.
Även krav på fönsternät, slangklämmor var det ingen som anmärkte på.
Sist fick vi undantag för viktförhållandet.Finns en engelsk variant på reglementet någonstans.
Troligen inte helt hundra
8 maj, 2016 kl. 23:33 #42646Siktar nog på båda jag med, bara bilen är någorlunda duglig vid dessa tidpunkter.
156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III
10 maj, 2016 kl. 11:32 #42647Säjer som Mats, men siktar i nuläget även på Zandvort. Finns stor risk att jag missar Rudskogen så det behöver kompenseras
You need to be fast to look smart
25 juli, 2016 kl. 19:15 #42648Hur ligger landet nu? Är det någon som siktar på att åka till zandvoort? Eller Spa?
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
26 juli, 2016 kl. 19:28 #42649Ska jag tolka tystnaden som att inget planerar att åka på vare sig Zandfort eller spa? Jag tänker att det är tråkigt att åka själv.
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
26 juli, 2016 kl. 20:00 #42650Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2016-07-26 19:28
Ska jag tolka tystnaden som att inget planerar att åka på vare sig Zandfort eller spa? Jag tänker att det är tråkigt att åka själv.
Det är allt annat än tråkigt att åka på Spa så det behöver du inte oroa dig för Henrik
Jag har en preliminär plan att åka på Spa men har inte gjort några konkreta förberedelser eller bokningar ännu. Får se om jag tar tag i detta efter dubbelhelgen på Kinnekulle eller väntar till efter Mantorp. En förutsättning är ju att bilen funkar utan problem förstås…
26 juli, 2016 kl. 21:44 #42651Kanske skulle ta punton o haka på. Men 6000 spänn var det? Hmm…
var kan man läsa huruvida bilen är godkänd mm?
/Perra
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.