CAR Challenge’s årliga möte

Published by Dan-Erik Hansson on

Forum Bankörning CAR Challenge’s årliga möte

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
  • Författare
    Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Hejsan all Racers

I samband med årsmötet den 28/11 i Göteborg så kör vi brukligt ett Challenge-dito med start kl 13.00 och slut senast 16.00. Eftersom det är fullt på årsmöteshotellet Scandic Rubinen och även det närliggande Opalen så har jag bokat ett konferenspaket på Quality Hotel Panorama, Eklandagatan 51, där vi hade årsmötet senast i Göteborg. Det är promenadavstånd (1 km) mellan Panorama och Rubinen.

I samband med lokalbokningen gjordes en förbokning av 20 stycken enkelrum (dubbelrummen fullbokade) som kostar 937 kr inkl. frukost. Rummen bokar du själv direkt till hotellet och ange att du skall vara med på Club Alfa Romeo-mötet. tel 031-767 7050

Agendans huvuddrag beskrivs nedan men det är fritt fram att komma med förslag på ändringar och tillägg. En massa papper kommer att skickas ut inom kort.

• Comitato Challenge – hur har det gått med det som vi bestämde skulle göras på mötet i Nacka 2014
      • Funktionärer för 2016
      • Nytt reglemente 2016-2018, presentation av förslaget
      • Bokade och Preliminära racedagar 2016
      • Stöket i race 5 på Kinnekulle Ring-Vad tar vi med oss för lärdomar inför 2016 förutom att många bilar på banan ställer högre krav på alla
      • Annat

/Danne

Micha Grönvalls
      Deltagare

Tjena,

Vill bara ge en heads up på att reglementet ju skickas till SBF nu så vi ska inte se det som ett förslag utan som skarpt, däremot ska det ju presenteras och komma upp på hemsidan i god tid innan så alla hinner börja med sina eventuella förändringar till jetdrift, fyrhjulsstyrning och dubbla rattar.

Hörde jag någon säga tävling ?

Dan-Erik Hansson
        Deltagare

Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2015-10-25 20:04

Hejsan all Racers

I samband med årsmötet den 28/11 i Göteborg så kör vi brukligt ett Challenge-dito med start kl 13.00 och slut senast 16.00. Eftersom det är fullt på årsmöteshotellet Scandic Rubinen och även det närliggande Opalen så har jag bokat ett konferenspaket på Quality Hotel Panorama, Eklandagatan 51, där vi hade årsmötet senast i Göteborg. Det är promenadavstånd (1 km) mellan Panorama och Rubinen.

I samband med lokalbokningen gjordes en förbokning av 20 stycken enkelrum (dubbelrummen fullbokade) som kostar 937 kr inkl. frukost. Rummen bokar du själv direkt till hotellet och ange att du skall vara med på Club Alfa Romeo-mötet. tel 031-767 7050

Agendans huvuddrag beskrivs nedan men det är fritt fram att komma med förslag på ändringar och tillägg. En massa papper kommer att skickas ut inom kort.

• Comitato Challenge – hur har det gått med det som vi bestämde skulle göras på mötet i Nacka 2014
          • Funktionärer för 2016
          • Nytt reglemente 2016-2018, presentation av nya reglemetet
          • Bokade och Preliminära racedagar 2016
          • Stöket i race 5 på Kinnekulle Ring-Vad tar vi med oss för lärdomar inför 2016 förutom att många bilar på banan ställer högre krav på alla
          • Annat

/Danne

Agendan justerad rörande reglementet!

OBS:
          Rummen på Panorama som är förbokade till 937 kr är tillgängliga tills på måndag 2/11. Därefter går de tillbaka till vanliga bokningen och priset kan ändras. 

/Danne

Dan-Erik Hansson
          Deltagare

OBS:
            Rummen på Panorama som är förbokade till 937 kr är tillgängliga tills på måndag 2/11. Därefter går de tillbaka till vanliga bokningen och priset kan ändras. 

/Danne

Bump på den.

/Danne

Niclas Rosengren
            Deltagare

Vore bra om reglemetsgruppen kan lägga upp det nya reglementet här så alla hinner läsa igenom det ordentligt innan motet samt de som ej kan komma (tex jag) har en chans att kommentera.

Jag förstår inte riktigt varför ni redan har skickat det till SBF ?

Normalt så räcker det ju att de får reglementet efter jul.

HEJ Jag håller med Niclas Och stefansson vi måste ha en chance och komentera dom ändringar på det nya reglementet.

Med Vänliga HÄlsningar Fred-ove Danielsson

Niclas Rosengren
              Deltagare

Hallå reglementsgruppen !!

Jag ställde frågan 5 nov om ni kan lägga ut reglementet här. Nu har det gått 13 dagar. Kanske dags att svara

Johnnie Eliasson
                Deltagare

Är också nyfiken på vilka förändringar som gjorts i reglementet och Klassningskalkylen.

Niclas Thorell
                  Deltagare

Samma här.

Benny Steen
                    Deltagare

Jag körde lite namedroppning i ärendet för ett tag sedan eftersom jag tyckte det var trist att inte fått någon respons  på frågor som jag ställt via epost. Det tog  hus i helvete och jag blev uppringd och utskälld efter några timmar, så era frågorna  verkar läsas iallafall.
                      Har någon av dom fem deltagare som nu undrat  blivit kontaktad?  Tala gärna om det för oss andra.

Att majla och skriva på klubben officiella forum för challenge är ingen metod som fungerar. Epost är för mig lika viktigt som att någon ringer, man svarar. Men det har jag blivit personlige meddelad  att skicka  epost betraktas som direktreklam i brevlådan. 

Vad jag blivit tillsagt  tidigare är att  reglementesgruppen inte vill ha det preliminära reglementet offentligt.  Varför vet varken jag eller någon annan då inte heller sådan informationen blivit meddelad, men det går säkert att ringa och fråga :-/ 

Vi pratar om klubbracing med ett fåtal entusiaster som själva mekar och bekostar all sin racing. Ett preliminärt reglemente är ju preliminärt, men det är mycket bättre än att inte veta något alls just nu. Jag har själv övervägt att byta tävlingsserie pga den dåliga informationen som gör det svårt att  bygga.
                      Det är inget vidare att i slutet av november fortfarande inte vet var som kommer gälla under kommande tre säsonger  🙁

Förmodligen kommer det gnisslas tänder över mitt inlägg nu igen, kanske får jag ett arg telefonsamtal nu också, Men vi som sitter ute i landet och inte umgås privat  med personer som har tillgång till informationen blir isolerade i det här avseendet.

Jag har börjat överväga att överge CAR challenge och köra i  någon annan tävlingsserie istället pga ovan. Man lägger mycket tid och pengar på den här sporten, då vill man att detta skall fungera också.

Benny Steen
                      Deltagare

Ett förklarade tillägg om det inte framgått redan :-/

Om någon vill meddela mig om hur eller varför saker är som dom är.
                        Ring alltså inte… Utan skriv det här.

Det går  bra att ringa och snacka om annat 🙂  men just information som skall delas till flera är det vettigare att  vi skriver här.

Johnnie Eliasson
                        Deltagare

Jag har inte fått någon respons angående detta. ..

Dan-Erik Hansson
                          Deltagare

Benny,

Trist att du har uppfattningen att andra är mer informerade än du om vad som står i nya reglemente (oavsett status). Även jag är intresserad (mycket) av vad som står i reglementet och hur kalkylarket  ser ut nu och att tycker förslaget ska hanteras öppet samtidigt som jag är helt säker på att ingen säger emot det, inte ens de, den (jag?) som du indirekt säger hindrar att du får tillgång till reglemetet. Jag är dessutom säker på att ingen sitter på det bara för att jävlas med dig.

I den perfekta världen, som jag ser det iaf, skulle det nya reglementet börjat diskuteras aktivt redan i våras vilket var upplägget som vi diskuterade förra hösten i på det årliga Challenge-mötet i Nacka. Nu blev det inte så men det kom in ett par förslag på ändringar från dig Benny som är hanterade såvitt jag vet. Om inte annat så skall vi diskutera reglementet såväl det tekniska som det gemensamma på lördag eftermiddag i Göteborg. 

Det är lite intressant för mig att i detta sammanhang konstatera att det inte kommit nån kommentar på på serieinbjudan eller förslag på hur vi ska kunna hitta ett gäng som är intresserade av att dra runt allt som krävs för att Challenge-serien ska funka. Förstår att osäkerheter i vad som tekniskt kan bli tillåtet eller inte är intressant för en del men för mig är det mycket viktigare att vi får ihop hela CAR Challengepaketet och att det är där som krutet läggs. En annan del i paketet är den Tekniske Chefen som allsmäktigt tolkar vårt reglemente enligt detsamma. Denna person hade i alla lägen kunnat svara på alla frågor men tyvärr har vi inte lyckats att hitta någon som har tid och lust att ta den posten…

Det blev många ord för gnäll-inte så-f-rb-nn-t. 

Vi ses väl i Göteborg på lördag Benny?

/Danne

Benny Steen
                            Deltagare

Inget Göteborg för mig. Det var en person jag är gift med som hade den dåliga smaken att fylla år samma dag.

/B

Dan-Erik Hansson
                              Deltagare

Romantisk födelsedag i Göteborg? 

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.