CAR Challenge’s årliga möte
Published by Dan-Erik Hansson on
› Forum › Bankörning › CAR Challenge’s årliga möte
- Detta ämne har 36 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 1 december, 2015 kl. 11:49 av Benny Steen.
-
FörfattareInlägg
-
23 november, 2015 kl. 16:31 #42408
Härligt att det börjar dyka upp lite smileys i denna tråd. Jag har varit bortrest och bara skymtat vissa sura miner i förbifarten. Vi i reglementesgruppen är ledsna för att ni upplever att ni får vänta på att se skapelsen. Vi har fokuserat på att kunna träffas och få till våra möten och allt det där däri. Vi har tagit alla inkomna frågeställningar i beaktande och enats om vad vi tycker är några små men bra ändringar. Ingen nuvarande bil behöver vara orolig för kommande säsong för att bli utklassade eller klassbytta med tvång, inga stora ändringar är gjorda. Lite mer möjligheter till hur man kan bygga (tex byta kammar i otrimmat mot tillägg) och vad man kan köra på (tex Diesel och 102 oktan mot tillägg) samt några förtydliganden för tolkning och mindre harmoniseringar mot norska serien men som sagt inget dramatiskt. I övrigt bara kontroller mot TR, uppdateringar mot texter däri, rena formaliteter. Varför bråka med ett vinnande koncept? Det fanns en deadline, riktig eller ej, som vi förhöll oss till och det var när SPF tvunget skulle ha utkastet. Självklart ska allt läggas upp innan Göteborg så alla hinner gå igenom det. Om någon sitter och vill sätta igång med något bygge som kräver svar får ni gärna höra av er till oss (Stefan Atterhall, jag själv, Jens Roos eller Ragnar Rosengren). Annars ber vi er ha tålamod en liten stund till, den som väntar på något gott…… och om jag känner oss rätt står alla bilar fortfarande kvar på släpen och väntar på första snötäcket
Hörde jag någon säga tävling ?
23 november, 2015 kl. 22:36 #42409Bifogat här finner ni efterlängtade utkast till Reglementet ’16-18. Beräkningskalkylen återkommer vi med så snart som möjligt då Jens av misstag hade lösenrodslåst hela filen snarare än att bara låsa till ifyllbara fält.
Håll till godo!
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -7823 november, 2015 kl. 22:47 #42412Sweeeeet!!!!
25 november, 2015 kl. 08:08 #42413Hur gick det med kalkylarket? Har ni lyckats låsa upp det
25 november, 2015 kl. 12:37 #42414Inlägg av Johnnie Eliasson på 2015-11-25 08:08
Hur gick det med kalkylarket? Har ni lyckats låsa upp det
Jodå, har även lyckats få till att den går att spåra som “utkast”, men här på jobbet sitter vi i en stenålders IT-miljö (bank), så jag kan inte ladda upp filen till forumet. Återkommer till kvällen eller om någon av kamraterna jag mailat har möjlighet att lägga upp den.
Får vi se dig på banan nån gång då Johnnie?! Det börjar väl bli dags att vi får se någon av de läckra bilarna?
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -7825 november, 2015 kl. 12:48 #42415Inlägg av Stefan Atterhall på 2015-11-25 12:37
Inlägg av Johnnie Eliasson på 2015-11-25 08:08
Hur gick det med kalkylarket? Har ni lyckats låsa upp det
Jodå, har även lyckats få till att den går att spåra som “utkast”, men här på jobbet sitter vi i en stenålders IT-miljö (bank), så jag kan inte ladda upp filen till forumet. Återkommer till kvällen eller om någon av kamraterna jag mailat har möjlighet att lägga upp den.
Får vi se dig på banan nån gång då Johnnie?! Det börjar väl bli dags att vi får se någon av de läckra bilarna?
Låter bra det.
Jo jag tänkte väl visa mig på banan så småningom, lite svårt att få effektiv mektid med småbarn hemma bara men det blir vilket år som helst nu…..
25 november, 2015 kl. 16:24 #42416Tadaaaa !
Hörde jag någon säga tävling ?
25 november, 2015 kl. 16:33 #42417Inlägg av Micha Grönvalls på 2015-11-25 16:24
Tadaaaa !
WTF! Varför kom inte filen med??
Försöker igen…. TADAAAA!
Hörde jag någon säga tävling ?
25 november, 2015 kl. 16:49 #42418Inlägg av Micha Grönvalls på 2015-11-25 16:33
Inlägg av Micha Grönvalls på 2015-11-25 16:24
Tadaaaa !
WTF! Varför kom inte filen med??
Försöker igen…. TADAAAA!
Och nu en gång från Firefox….. tadaaa!
Hörde jag någon säga tävling ?
25 november, 2015 kl. 16:57 #42420Snyggt
26 november, 2015 kl. 13:53 #42421Är det missat att ge Aspen R tillägg i kalkylen ?
ASPEN R som bränsle ger noll procent tillägg i det nya reglementet (med open office Calc)
E85 ger två procents tillägg , båda har 102 oktan och ger motsvarande möjlighet till prestandaförbättring.26 november, 2015 kl. 14:25 #42422Inlägg av Benny Steen på 2015-11-26 13:53
Är det missat att ge Aspen R tillägg i kalkylen ?
ASPEN R som bränsle ger noll procent tillägg i det nya reglementet (med open office Calc)
E85 ger två procents tillägg , båda har 102 oktan och ger motsvarande möjlighet till prestandaförbättring.När jag provar kalkylarket i MS Office så ger E85 5% och Aspen 3% i tillägg.
26 november, 2015 kl. 16:42 #42423Inlägg av Mats Forssén på 2015-11-26 14:25
Inlägg av Benny Steen på 2015-11-26 13:53
Är det missat att ge Aspen R tillägg i kalkylen ?
ASPEN R som bränsle ger noll procent tillägg i det nya reglementet (med open office Calc)
E85 ger två procents tillägg , båda har 102 oktan och ger motsvarande möjlighet till prestandaförbättring.När jag provar kalkylarket i MS Office så ger E85 5% och Aspen 3% i tillägg.
Aha, ja det är ju ett utkast. Johan Mobergs gamla kalkylark, som i sin tur tog det från roadsport reglemenetet.
Det gamla reglementet funkade bra även open office. Men jag får prova när jag är tillbaka på jobbet imorgon. Där har jag tillgång till MS excel.Fast skall det skilja på tillägg mellan E85 och Aspen ?
Om det inte är ett beräkningsfel i kalkylarket Så vore det intressant att veta varför dom belastas olika.26 november, 2015 kl. 16:48 #42424Inlägg av Benny Steen på 2015-11-26 13:53
Är det missat att ge Aspen R tillägg i kalkylen ?
ASPEN R som bränsle ger noll procent tillägg i det nya reglementet (med open office Calc)
E85 ger två procents tillägg , båda har 102 oktan och ger motsvarande möjlighet till prestandaförbättring.
Hmm, det 5% (E85) resp 3% (Aspen R) om du väljer turbo/kompressor – men 0% resp 2% vid insprutning/förgasare. Det skulle vara utväxling på turbo/kompressor men något har nog blivit galet. Jag undersöker och återkommer.
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -7826 november, 2015 kl. 18:38 #42425Inlägg av Stefan Atterhall på 2015-11-26 16:48
Inlägg av Benny Steen på 2015-11-26 13:53
Är det missat att ge Aspen R tillägg i kalkylen ?
ASPEN R som bränsle ger noll procent tillägg i det nya reglementet (med open office Calc)
E85 ger två procents tillägg , båda har 102 oktan och ger motsvarande möjlighet till prestandaförbättring.
Hmm, det 5% (E85) resp 3% (Aspen R) om du väljer turbo/kompressor – men 0% resp 2% vid insprutning/förgasare. Det skulle vara utväxling på turbo/kompressor men något har nog blivit galet. Jag undersöker och återkommer.
I reglementes-pdfen finns det också beskrivet
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.