CAR Challenge’s årliga möte
Published by Dan-Erik Hansson on
› Forum › Bankörning › CAR Challenge’s årliga möte
- Detta ämne har 36 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 1 december, 2015 kl. 11:49 av Benny Steen.
-
FörfattareInlägg
-
30 november, 2015 kl. 06:50 #42426
Labbade lite och jämförde gammla och nya klassningskalkylen.
Extremt trist att ni inte vill ha några sugmotorer kvar I klass 1.
I den nya klassningsklakylen behöver jag vikta upp min bil 50 kg för att komma in på minimigränsen 2.5 kg/hk jämfört med den gammla kalylen.
Om bara turbokillarnas grejor håller så var det svårt att hänga med 2014. Med 50 kg extra att släpa på så har man ingen chans.
Tyvärr blir det nog bara fläktbilar I klass 1 I fortsättningen.
Tur att man är kvar I Kina ett tag till.
30 november, 2015 kl. 12:22 #42427Inlägg av Stefan Atterhall på 2015-11-26 16:48
Hmm, det 5% (E85) resp 3% (Aspen R) om du väljer turbo/kompressor – men 0% resp 2% vid insprutning/förgasare. Det skulle vara utväxling på turbo/kompressor men något har nog blivit galet. Jag undersöker och återkommer.
Jag förslår att istället för Microsoft Excel, Så lägg det som ett dokument på Google documents kalkylark. Då kan man dela det publikt och man vet att det fungerar likadant på alla olika datorer, operativsystem versioner av excel etc…
Det går bra att importera det befintliga MS excel arket. Macron följer dock inte, så dom måste man återskapa. Men det nuvarande verkar ju ändå innehålla beräkningsfel. Google documents är gratis.
30 november, 2015 kl. 14:00 #42428Inlägg av Niclas Rosengren på 2015-11-30 06:50
Labbade lite och jämförde gammla och nya klassningskalkylen.
Extremt trist att ni inte vill ha några sugmotorer kvar I klass 1.
I den nya klassningsklakylen behöver jag vikta upp min bil 50 kg för att komma in på minimigränsen 2.5 kg/hk jämfört med den gammla kalylen.
Om bara turbokillarnas grejor håller så var det svårt att hänga med 2014. Med 50 kg extra att släpa på så har man ingen chans.
Tyvärr blir det nog bara fläktbilar I klass 1 I fortsättningen.
Tur att man är kvar I Kina ett tag till.
Tråkigt om det blir så Niclas men när jag räknar så får du lätta 10 kg. men det beror ju på förarvikten jag räknade på 90 kg raceklädd..
jag väger nog 100 raceklar…/ Hans
30 november, 2015 kl. 18:00 #42429Inlägg av Niclas Rosengren på 2015-11-30 06:50
Labbade lite och jämförde gammla och nya klassningskalkylen.
Extremt trist att ni inte vill ha några sugmotorer kvar I klass 1.
I den nya klassningsklakylen behöver jag vikta upp min bil 50 kg för att komma in på minimigränsen 2.5 kg/hk jämfört med den gammla kalylen.
Om bara turbokillarnas grejor håller så var det svårt att hänga med 2014. Med 50 kg extra att släpa på så har man ingen chans.
Tyvärr blir det nog bara fläktbilar I klass 1 I fortsättningen.
Tur att man är kvar I Kina ett tag till.
12V? 24V?
Det är ju inte riktigt som det är tänkt. Vad väger din bil idag? Vi har inte gjort någon förändring på sugmotorernas beräkning så det förvånar mig. Om du ger alla variabler så kikar vi på det.
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -7830 november, 2015 kl. 18:08 #42430Inlägg av Benny Steen på 2015-11-30 12:22
Inlägg av Stefan Atterhall på 2015-11-26 16:48
Hmm, det 5% (E85) resp 3% (Aspen R) om du väljer turbo/kompressor – men 0% resp 2% vid insprutning/förgasare. Det skulle vara utväxling på turbo/kompressor men något har nog blivit galet. Jag undersöker och återkommer.
Jag förslår att istället för Microsoft Excel, Så lägg det som ett dokument på Google documents kalkylark. Då kan man dela det publikt och man vet att det fungerar likadant på alla olika datorer, operativsystem versioner av excel etc…
Det går bra att importera det befintliga MS excel arket. Macron följer dock inte, så dom måste man återskapa. Men det nuvarande verkar ju ändå innehålla beräkningsfel. Google documents är gratis.
Tids nog så kan vi säkert kika på det – det är en tanke som slagit mig tidigare. Jag är stor vän av Google Docs/Drive – allt inom banmötesgruppen/Challenge i övrigt är byggt kring det. Men nu är det prio på att få ihop så att kalkylen stämmer och att allt är grönt för säsongen 2016.
Att det går att importera Excel-ark i Google Docs vet jag, men jag är tämligen skeptisk till att beräkningsformlerna kommer hänga med och fungera. Du verkar ju ha bra kläm på det, kanske kan du kika på det och få det att funka Benny?
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -781 december, 2015 kl. 02:28 #42431Ärade reglementskommite !
Jag får be om ursäkt. Jag har varit borta så länge att jag glomt vilken vinge jag har på bilen
Jag råkade kryssa I fel vinge när jag räknade med den nya kalkylen. Vi närmare koll så kan jag konstatera att det inte blir någon viktskillnad på min bil.
Nu är jag glad igen
Själva reglementet ser bra ut. Bra jobbat !!
1 december, 2015 kl. 11:49 #42432Inlägg av Stefan Atterhall på 2015-11-30 18:08
Att det går att importera Excel-ark i Google Docs vet jag, men jag är tämligen skeptisk till att beräkningsformlerna kommer hänga med och fungera. Du verkar ju ha bra kläm på det, kanske kan du kika på det och få det att funka Benny?
Nope dom följer inte med.
Men jag ser ju hur formeln är gjord i excel och kan göra ett skott med google kalkyl.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.