Car cover

Published by Christer Ahlm on

Forum Allmänt Car cover

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Christer Ahlm
    Deltagare

Ska man använda car cover vid inomhusförvaring över vintern?( Alfa Spider 939, 2009) och var kan jag köpa detta?

Sune Karlsson
      Deltagare

Finns på Biltema, Jula etc. Det håller bilen lite mera ren, hur mycket nytta det gör beror ju på var man parkerat bilen. Annars gör det väl inte så stor skillnad. Kan också vara bra att komplettera med en torrboll.

Går det så går det...

Robert Hultman
        Deltagare

Om man har ett överdrag på bilen kan man låta vädringsfönster (om man har sådana) vara öppna utan att det kommer in damm i bilen. Det kan ju vara bra med lite ventilation. En torrboll är inte heller så dumt.

(Någon gång ska jag ha ett såntdär snyggt överdrag i rött med en stor Alfa Romeo-logga p&aring

Stockholm

Gabriel Eriksson
          Deltagare

Jag har ett överdrag med fleeceinsida, gjort i nåt stretchtyg på min “alfa”. Gillar inte dom billigaste grova överdragen i “biltemakvalite” men dom gör väl jobbet dom med. Fördelen är såklart att bilen håller sig ren och fin, bra om den står i ett garage där man håller på med lite olika projekt under vintern.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Hasse Ohlsson
            Deltagare

Hej,

Har köpt mitt hos CC Trading. Jag använder den året om, skyddar lacken från solljus och smuts på sommaren  

HBO

Frank Pino
              Deltagare

Två under cover, gissa modellerna:-) Skämt åsido, den med loggan är ett rejält med fleeceinsida och slitstarkt tyg på utsidan. Den andra är mer gjord i ett papp-liknande material, likt kräpp-papp fast mjukare mer hållfast, men fullt dugligt och relativt slitstarkt. Bägge tål dock bara inomhusförvaring.

Jag tror för övrigt inte på överdrag som inte andas, likt de som man kan ha utomhus, i alla möjliga och omöjliga väder…

Alfapino

Mats Nilsson
                Deltagare

Favorit är Julas gråa i ngt textilaktigt mtrl, billigt och bra om ska förvara inomhus. Har även köpt på Lidl  och på biltema för ngt år sedan. Dessa öberdrag var av blankaktig nylon, dessa tycker jag drar till sig mer damm. Dom blir nog mer statiska. Fördelen är att dom är lätta och smidiga. 

Såg även att Jula hade ett Momotäcke. Har ingen aning vad för mtrl iofs, men det såg tufft ut iallafall  

http://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/biltillbehor/vintertillbehor/overdrag/biloverdrag-619529/

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Ayhan Dizdar
                  Deltagare

Jag har ett överdrag från Highwoodalfa för utomhusbruk i galon-liknande materia på utsidan och ett tunnare fleece-material på insidan. Dessutom har den två ventiler som hamnar på fram- resp bakruta på min Spider -77:a . Har haft det sen 2008 och det håller ypperligt. Använder det även inomhus. Klart prisvärt!

ciao

Ayhan

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.