Chiptrimm/ optimering

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Chiptrimm/ optimering

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 60 totalt)
  • Författare

Tuv godkännandet. Man får inget sådant om man inte kan visa att det han uppger stämmer till 100%. Visar det till 99 % så får chipparen ingen certifiering och inget godkännande. Det är därför viktigt att kunderna förstår detta. Certifieringen hos TUV kostar miljoner per år och BHP hade inte lagt dom pengarna om det inte var viktigt. TUV skickar ochså löpande kontrollanter som kollar att trimmaren gör och håller det man lovar. Från Martin Karlzzon.

Lördagen den 21 mars kl 13. Informationsmöte med frågor, bokning och kaffe. Lördagen 28 mars. Chippardagen  tider mellan 8- 22 . För att få ta del av rabatten anmäl till mig om du kommer den 21. Om man inte kan komma den 28 finns möjlighet att chippa den 21. Adress Östergärde industriväg port 710 Mvh Eric.

Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Eric Nilsson på 2015-03-05 15:53

Lördagen den 21 mars kl 13. Informationsmöte med frågor, bokning och kaffe. Lördagen 28 mars. Chippardagen  tider mellan 8- 22 . För att få ta del av rabatten anmäl till mig om du kommer den 21. Om man inte kan komma den 28 finns möjlighet att chippa den 21. Adress Östergärde industriväg port 710 Mvh Eric.

Va kul Eric! Bra initiativ! Kolla med Peter Braun så kan han hjälpa dig att lägga upp det som en aktivitet. Hade inte min varit trimmad redan så hade jag hängt med. Kanske ska övertala nån annan alfatok att göra en optimering 
    Peter Braun
    Deltagare

Hej,

Jag hjälper gärna till och lägga upp. Lägg ett mail: peterbraun7706@gmail.com

Samid Jawda
    Deltagare

Är det någon som har gjort det på en jts 2.0 och rekommenderar det?

vad kostar det inklusive rabatt?

hur går jag vidare om jag är intresserad?

156 2,0 16v jts  från 165hk till 181hk, 206nm 227nm pris 3800kr -20%. Skriv in namn och bil om du vill komma. Hej Peter kan du lägga upp det i aktiviteter det ju vore bra. se tiderna och dag i inlägget tidigare .Mvh Eric.

Peter Braun
    Deltagare

Lägger upp detta ikväll eller imorgon. 

Det här låter intressant.

Forza Fiat Racing Team

Tackar! Peter. Tag chansen nu när den är här så bra och så billigt får man leta länge efter. Ni kan ju alltid åka dit och ställa frågor och få eventuella svar om man är osäker. Mvh Eric.

Lars Söderman
    Deltagare

Inlägg av Eric Nilsson på 2015-03-06 16:57

Tackar! Peter. Tag chansen nu när den är här så bra och så billigt får man leta länge efter. Ni kan ju alltid åka dit och ställa frågor och få eventuella svar om man är osäker. Mvh Eric.

Väldigt vad du gör reklam för den här snubben. Har du provision eller? Priserna på JTSen ovan är ju ungefär samma med -20% rabatt som Squadra tuning har som ordinarie, så det behöver man ju inte leta så länge efter. 

Gabriel Audemard
    Deltagare

Jag anmäler mitt intresse att komma den 21:e. 159 1,9 JTD 150hk.

Om möjligt får jag gärna jobbet gjort då också. Jag bygger ett hus på fritiden och kan jag spara in en lördag är det väldigt bra.

Nu råkar det vara så om jag går in i en sak, grej affär så ger jag gärna 100% det är min natur  och dessutom så har jag själv genomfört denna “trimning” och  tycker det var mycket bra ,och vill gärna dela med mig av  denna möjlighet, och dessutom är det kul att det händer nåt utöver det vanliga så att säga och när man kan göra nåt med bilen att den går bättre så är inte jag den som säger nej.

. Än så länge är det ett fritt land så man kan göra som man vill.Mvh Eric

Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Lars Söderman på 2015-03-06 20:22

Väldigt vad du gör reklam för den här snubben. Har du provision eller? Priserna på JTSen ovan är ju ungefär samma med -20% rabatt som Squadra tuning har som ordinarie, så det behöver man ju inte leta så länge efter. 

Ähh löjligt påhopp bara för att han rekommenderar andra likasinnade något han  är nöjd med. Vad är felet i det? 

Varför jämföra priset på ett chip som squadra säljer på nätet från Holland mot någon som tar emot bilen här i Sverige och utför en optimering av en enskild motor i sin verkstad. Är ju inte riktigt samma sak. Hade squadra haft en verkstad som tog emot bilar och tog hand om garantier osv i Sverige så hade det kanske varit mer jämförbart. 

Lars Söderman
    Deltagare

Inlägg av Magnus Berg på 2015-03-06 21:44

Inlägg av Lars Söderman på 2015-03-06 20:22

Ähh löjligt påhopp bara för att han rekommenderar andra likasinnade något han  är nöjd med. Vad är felet i det? 

Varför jämföra priset på ett chip som squadra säljer på nätet från Holland mot någon som tar emot bilen här i Sverige och utför en optimering av en enskild motor i sin verkstad. Är ju inte riktigt samma sak. Hade squadra haft en verkstad som tog emot bilar och tog hand om garantier osv i Sverige så hade det kanske varit mer jämförbart. 

Om det är det han gör, optimerar i egen bänk, så är det ju bra och ett vettigt pris, men vad jag ser när jag läser här i tråden och på den tyska firmans websida är ju att han använder standardfiler från den tyska firman, och då är det ju precis samma jobb som Squadra gör. 

Jag har egentligen inget intresse av att kommentera den här tråden mer än att jag vill att folk ska förstå vad det är de köper. Jag har jobbat mycket nära en duktig motoroptimerarare i MC-världen och jag vet vad som är äpplen och päron i det här sammahanget. 

Nu kommenterar jag inte mer. Hoppas ni blir nöjda med era omprogrammeringar. Det är det viktigaste! 
    Piece and Love! 

Peter Braun
    Deltagare

Hej alla. Nu är denna träff upplagd under aktiviteter. Var god anmäl er där så vet Eric hur många som kommer.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 60 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.