Chiptrimm/ optimering

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Chiptrimm/ optimering

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 60 totalt)
  • Författare

Tackar igen Peter ser väldigt bra ut.

Inlägg av Eric Nilsson på 2015-03-05 15:38

Tuv godkännandet. Man får inget sådant om man inte kan visa att det han uppger stämmer till 100%. Visar det till 99 % så får chipparen ingen certifiering och inget godkännande. Det är därför viktigt att kunderna förstår detta. Certifieringen hos TUV kostar miljoner per år och BHP hade inte lagt dom pengarna om det inte var viktigt. TUV skickar ochså löpande kontrollanter som kollar att trimmaren gör och håller det man lovar. Från Martin Karlzzon.

http://www.bhp-chiptuning.com/chiptuning-car-database/Alfa-Romeo/156-Sportwagon-Typ-932/3.2-V6-24V/192ps-141kw.html

De verkar inte vara så jättenoga med att saker och ting stämmer till 100% på BHP Racing! Eller så finns det en 156:a med 5-cylindrig 3.2:a och 192 hästar som jag lyckats missa… Man får hoppas att de har lite mer “attention to detail” när de producerar sina mappningar, än de har när de publicerar dem i sin produktkatalog, vore ju trist om ni rullar ut från trimverkstan med tändning på en cylinder mindre än när ni kom in!

Ja det såg inte så bra ut “bhp motorsport “har ganska många bilmodeller de kan trimma närmare 50 st, så ja det kan nog vara fel på andra bilmodeller ochså om man granskar de dom skriver. Tror nog att de fixar att “trimma” våra alfor.

Peter Braun
    Deltagare

Något att tänka på är att man måste vara medlem i CAR för att kunna anmäla sig till denna aktivitet under aktiviteter. 

Går ochså bra att anmäla sig här med namn och bil.

Peter Braun
    Deltagare

Som jag förstår det så är det klubbmedlemmar som får 20% rabatt på trimning? Då kan man väl lika väl anmäla sig på rätt sätt. Att folk som inte är medlemmar är inne på våran sida och kikar och kommenterar är ok. Men skall man skapa aktiviteter eller vara med så är det hela vägen som gäller. Alltså vara med i CAR. Borde vara ganska logiskt. 

Helt rätt tänkt Peter men, Martin var inte främmande för att ta andra bilar en alfor om man var intresserad att “trimma” dem. Och skulle det vara så att man skulle vilja testa på detta denna dag så vill han nog inte stänga ute någon som inte är car medlem. Har kompisar med andra bilar som gärna testar om plats finnes. Kommer antagligen att bli fler dagar framöver om det blir ett intresse för detta. Hoppas på förståelse. Mvh Eric.

Peter Braun
    Deltagare

Om andra kommer utöver CAR medlemmar har jag inget emot. Däremot så kan dem anmäla sig till dig utanför forume.  Hoppas arrangemanget blir trevligt och att fler från CAR hoppar på. 

Gabriel Audemard
    Deltagare

Jag kommer att få min bil ommappad på torsdag på annat håll. Till något lägre pris och av personen som själv gör mappen.

Inlägg av Gabriel Audemard på 2015-03-10 14:47

Jag kommer att få min bil ommappad på torsdag på annat håll. Till något lägre pris och av personen som själv gör mappen.

Vem ska du gå till?

C.R.T - Carbonara Racing Team

Debut 2021: Plats 10 Klass 3

Gabriel Audemard
    Deltagare

Inlägg av Fredrik Ståhlgren på 2015-03-10 20:00

Inlägg av Gabriel Audemard på 2015-03-10 14:47

Vem ska du gå till?

TM chiptuning på Tjörn.

Blev du nöjd med chippet och vad fick du ut i hk, nm och vad kostade det hos tm ? många frågor. Mvh Eric.

Gabriel Audemard
    Deltagare

Inlägg av Eric Nilsson på 2015-03-13 15:33

Blev du nöjd med chippet och vad fick du ut i hk, nm och vad kostade det hos tm ? många frågor. Mvh Eric.

Jag betalade 3900 och fick egr-ventilen avaktiverad på köpet. Vill jag senare fimpa  partikelfiltret vill han (Thomas) ha en 500ing till. Ingreppet gick som en dans och eftersom jag var intresserad av god bränsleekonomi rekommenderade han ca 30hk upp. Slutade med uppskattade 185hk och 390 Nm. Thomas gör all programmering själv och har ett antal återförsäljare. I torsdags när jag var där hade han gjort ca 10 mappar. Han vet helt klart vad han håller på med. Dyno har han givetvis, men den är inte igång för än slutet av april pga dubbdäck och salt. Bilen går väldigt, skönt är nog ett bra ord. Förbrukningen ser ut att ha blivit bättre, för tidigt att säga mer än så. Frågade om hur det ligger till med färddatorns siffror efter trimningen. Man har ju hört att den ljuger mer efter ändrad map, men Thomas menade att det hade inte med saken att göra. Luftfiltret och luftmängdsmätaren en påverkar tydligen färddatorns siffror.

MVH. Gabriel.

Hej igen.

Eftersom intresset inte finns att gå på trimmträffen  på lördag ställs den in. Men deppa inte för det den 28/3 kan man ju trimma.

Det går bra att anmäla sig här och skriva bil modell, motor och önskad tid, ser vi vad vi kan göra.( Samid inte glömd).

Intresset/nyfikenheten verkar ju finnas när 2060 har kollat tråden.

Och ja 20% på redan röda Bhp motorsports priser gäller.

Mvh Eric.

Hej igen, för er som funderat på trimningen så kommer det ett nytt tillfälle lite längre fram med samma rabatt förhoppningsvis, ha de så bra så länge.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 60 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.