Classic Car Week – Rättvik

Published by Jan Stjernestam on

Forum Träffar Classic Car Week – Rättvik

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Jan Stjernestam
    Deltagare

Ciao!

Var in på Classic Car Weeks hemsida och råkade kolla runt bland bilderna och fann denna fina:

Classic Car Week

Men ser inga Alfor nånstans, min undran är om inga alfisti åker på CCW? Är alfisti för “snofsiga” för en dylik träff? Själv har jag ännu ingen gammelalfa, men skulle gått kunna tänka mej åka till Rättvik V31 något år framöver då jag skaffat mej en äldre spider eller Bertone….

[Edit 2014-08-02: Fixade länk. /Mod Anders Bergkvist]

Jan Stjernestam
      Deltagare

Otroligt att det inte ska gå att få till en fungerande länk…

Kenneth Larsson
        Deltagare

Jag upplever personligen Classic Car week mera som ett jänkebilsarrangemang – men har kanske fel i mitt antagande! Du får gärna hjälpa till och upplysa gänget här om det finns någon del där Italienska bilar hör hemma.

Sedan är det ju en vecka sent på semestern för många -och därmed kanske man ska göra “det där sista man inte hunnit under semestern” bara. Själv ska jag med Alfan till Dalhalla om en vecka. Och helgen därpå till Kinnekulle med en annan av mina Alfor, så det gäller att prioritera! 

Åke Nyberg
          Deltagare

Stockholm Cruising och Powermeet är också stora bilträffar som du kan åka till 🙂

italienska bilhobbyn är så otroligt liten i det här landet att det är svårt att göra större träffar

Så har det alltid varit och det kommer bli allt svårare med det stadigt minskande beståndet med Alfor i landet i takt med att de skrotas ut.

Åke Nyberg
            Deltagare

Stockholm Cruising och Powermeet är också stora bilträffar som du kan åka till 🙂

italienska bilhobbyn är så otroligt liten i det här landet att det är svårt att göra större träffar

Så har det alltid varit och det kommer bli allt svårare med det stadigt minskande beståndet med Alfor i landet i takt med att de skrotas ut.

Annie Kärävä
              Deltagare

Länken fungerar för mig inga problem öppnar med Internet Explorer.

Kan förtydliga att Powermeet är du välkommen till om du har Amerikanskt 70tal eller äldre blir stoppade för att deltaga på utställningen och cruising.

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

http://www.motorveckan.se/
                Hit är man också välkommen hela veckan. Men på lördag är det jänkarna som tar plats på bilutställningen och kvällscrusingen. Besökarna får köra vadsomhelst. Motorveckan i Lycksele verkar infalla veckan innan den du tipsar om, varje år. Dags att planera nästa års semester? 

Min gröna veteran-Kawasaki i bakgrunden i gott sällskap. Inköptes i våras för reparation och fix till “nyskick”  

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.