Comitato Challenge

Published by Dan-Erik Hansson on

Forum Bankörning Comitato Challenge

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Hejsan alla CAR Challenge-intresserade

De som deltog i förarmötet på Kinnekulle innan det började regna kommer kanske ihåg att jag tog på mig att skissa ett upplägg till en Comitato Challenge. Syftet med en sådan förening är att utveckla förare, funktionärer och tävlingsserien.

Kommentaren från Johan Svensson (som har funktionärerfarenhet från alla serier i SE och NO) att förare och bilar är nu så bra i Challenge att vi behöver lyfta funktionärsdelen också. Kanske åka nån gång med en annan serie för att vidga vyerna och få nya erfarenheter hos såväl förare som funktionärer.

Så långt nya (?) funderingar. Från Stefan Atterhall har det kommit upprop och nödrop eftersom han gör ett jättejobb för att förarna skall kunna kämpa om pokalerna. I e-mail under sommaren kom ett antal förslag på uppgifter som behöver göras, ofta inför varje race. Vad jag känner till är det bara en post som fått en frivillig ansvarig (pokaler – Kenneth Stefansson).

Så här skulle det kunna se ut:

1.       En exekutivkommitté bestående av två förare och två funktionärer ansvarar för att allt hänger samman och har kontakter med CAR styrelse och Banmötesgruppen.

2.       Alla som betalar in den obligatoriska serieavgiften blir automatiskt medlem i Comitato Challenge

3.       Exekutivkommittén fördelar ansvarområden och arbetsuppgifter bland medlemmarna.

4.       Alla medlemmar skall ange vilket område man vill delta i arbetet med.

5.       Comitato skall ha ett möte i samband med Årsmötet och i övrigt kommunicera vid banmöten samt i forumet på hemsidan

6.       Förarmötet vid kommande CAR Årsmöte utser Exekutivkommittén som får uppdraget att förbereda och dra igång Comitato Challenge inför säsongen 2015.

7.       Följande områden behöver adresseras:

a.       Pokaler, beställningar och logistik

b.      SBF-kontakt

c.       SPVM-kontakt

d.      Reglemente 2016-2018

e.      Fotografering  & Filmning

f.        Miljöansvar (obligatoriskt t vid varje tävling)

g.       Förarrekrytering och introduktion av nya förare

h.      Funktionärsrekrytering och –utbildning

i.         Tävlingsreportage till web och KB

j.        Depåchef som organiserar uppställningar av bilar, släp och annat

k.       Klasspappor till klass I, II, III

l.         Inbjudningar och information inför tävlingar, både internt och till Rejsa och andra forum

m.    Dekaler och nummerlappar

n.      Bärgningsbil

o.      Det som jag har glömt

Kommentarer emotses!

Henrik Ahnfeldt
      Deltagare

Strålande Danne!!! Spontant känner jag direkt att jag gärna tar på mig rollen som kontakt och stödperson för nya förare, alltså punkt G.  Det där med papper och datorgrejer är det nog säkrast att jag håller mig ifrån ( om ni såg mitt skrivbord så skulle ni först&aring. Men depåchef eller miljöansvarig? 

Gästköra i en annan serie skulle vara kul btw.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Gustav Holmdahl
        Deltagare

Punkt A känns som en fin uppgift för mig!
          Ställer gärna upp med racerapporter till web och KB när jag kör.

Giulia 20 Super

Mats Forssén
          Moderator

Bra initiativ och vettigt upplägg!

Vet inte om tanken var att få uppsträckta händer i denna tråd men jag följer väl det inslagna spåret genom att meddela att rollen som klasspappa för klass II och / eller punkt G, dvs dekaler och nummerlappar kan vara nåt som kanske kan passa mig.

Claes Hindemith
            Deltagare

Jag funderade också lite på punkt k.

Sune Svensson
              Deltagare

o ja säger att g, är nog min grej men egentligen så är det en grej vi alla behöver hjälpa åt med o även att skapa deltagare till klasserna a, b, c

Jonas Klang
                Deltagare

Har i år ställt upp med bärgningsbil och släp och kan tänka mig att fortsätta med det. Skriver gärna racerapporter när jag har fått räjsa

You need to be fast to look smart

Jag har väl egentligen fullt upp med att få tid till att komma och köra men Punkt B kan jag väl ta på mig.

Stefan Atterhall
                  Moderator

I/utanför garaget:
                    - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
                    - 147 GTA -03
                    - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
                    - Sprint Veloce 1.7 8V -87
                    - Alfasud TI 1.7 8V -78

Dan-Erik Hansson
                    Deltagare

Upp, upp upp, nån har kanske missat denna tråd?

Första Comitato-mötet närmar sig f.ö. med stormsteg, snart bara en vecka kvar.  Fler uppsträckta händer önskas och det pronto!

Nån från funktionärshåll som har synpunkter?

Robin Nyquist
                      Moderator

Eventuellt kan J vara något för mig! 

Gustav Holmdahl
                        Deltagare

Punkt L skulle jag ev kunna ansvara för också om ingen annan räcker upp handen.

Giulia 20 Super

Stefan Atterhall
                          Moderator

Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2014-11-20 21:09

Nån från funktionärshåll som har synpunkter?

Inga vidare synpunkter annat än att jag är lite förvånad över att det inte kommit fler svar. 

Det kan ju vara en och samma person som gör flera av uppgifterna också (bevisligen har det ju funkat! ), men det är ju inte det som är tanken.

Vi får se vad som dryftas på mötet nästa helg, men vad gäller min insats så förväntar sig säkert de flesta att jag rotar med a-ö som vanligt, men icke! Det är dags för er andra att bjuda tillbaka nu… 

I/utanför garaget:
                            - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
                            - 147 GTA -03
                            - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
                            - Sprint Veloce 1.7 8V -87
                            - Alfasud TI 1.7 8V -78

Gustav Holmdahl
                            Deltagare

Tjena!

Har det kommit ut något protokoll från årsmötet? Det kanske bara är jag som är seg och missat det.

Giulia 20 Super

Dan-Erik Hansson
                              Deltagare

Nej, det är jag som är seg som inte har skickat. Men det är nära nu några smådelar skall in och några punkter förblir öppna ett tag till. Kanske ikväll…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.