Cykelhållare…!?

Published by Crister Borg on

Forum Allmänt Cykelhållare…!?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare

Jag behöver ha med grabbens cykel till skolan 2 dar i veckan och har redan tröttnat på att böka in skiten i bilen…  Jag har ingen dragkrok men har spanat på nåt sånt här, är det nån som provat på en 156 sw!? Eller har nån någon annan bra ide!? Har funderat på en ihopfällbar cykel också…

elCrillo Kalmar

Björn Selander
    Deltagare

Hej Christer!

Skaffa dragkrok. Man måste ändå emellanåt köra skit med ett släp.

/Björn

Crister Borg
    Deltagare

VVDG = VågaVägraDragKrok…! Nope. Det går fetbort. Dom få gånger jag behöver det lånar jag jobbarbilen… Det lutar åt nåt sånt här:

http://www.jula.se/catalog/fritid/cykel-och-motor/cyklar/cykel-12-20-tum/cykel-630046/

elCrillo Kalmar

Anders Eriksson
    Deltagare

Tuffa å sportiga killar brukar ha cykeln på taket!  Fast då är det ju bra med rails…

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Crister Borg
    Deltagare

Funderar på en sån här också…  Bara att slänga upp cykeln på flaket 2 ggr/vecka…

elCrillo Kalmar

Crister Borg
    Deltagare

Eller…

elCrillo Kalmar

Robert Hultman
    Deltagare

Vi hade ett tag en liknande anordning som på din första bild. Den funkade. Men när vi sen skaffade en som man sätter på dragkroken var det ett lyft. Så jag är benägen att hålla med rådet att skaffa dragkrok. Man kan ju tänka sig en avtagbar?

En hopfällbar cykel är ju ball, annars.

Stockholm

Jörgen Hagö
    Deltagare

Jag har en sådan cykelhållare liggandes i förrådet, använde på min Giulietta och 2 hojjar funkade bra Limhamn- Motala. Rätt enkel att montera

du kan få den för 400:- + frakt

Jörgen

Limhamn 1750 GTV-69 Spider S4-92

Crister Borg
    Deltagare

Men va bra Jörgen, jag provar den! Jag pmar dej adress å så!

elCrillo Kalmar

Robert Schmid
    Deltagare

NOS rails till 156 SW har jag liggandes om ngn är intresserad

Björn Selander
    Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2015-08-27 20:52

Funderar på en sån här också…  Bara att slänga upp cykeln på flaket 2 ggr/vecka…

En 164 pickup. Det vore något. Själv vill jag gärna ha en 164 SW, men inte den fula blågrå som man hittar på nätet. Jaja vad gäller cykelproblematiken finns där ju olika alternativ. Du har ju redan hittat två själv. Lycka till!

Thomas Sjölin
    Deltagare

Är väl bara bygga om en själv, är ju inte svårt att göra det snyggare än den som finns.

Crister Borg
    Deltagare

Det blev en sån här:

elCrillo Kalmar

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.