Däck 235/40ZR19 96Y XL

Published by Sven Lennartsson on

Forum Teknik Däck 235/40ZR19 96Y XL

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Sven Lennartsson
    Deltagare

I stället för att kapa tråden om “bullrig Giulietta” startar jag en ny:

Finns det verkligen inte på marknaden/i lager alternativ till Contis testvinnande däck. Utbudet av 235/40ZR19 96Y XL är ju inte så stort.

Vilka erfarenheter har ni av alternativen som ändå finns, främst Pirelli men kanske också Dunlop och GoodYear?

Alla synpunkter tas emot inför ett snart nyinköp av sommarsulor.

Sven L

Igino Cazzola
    Deltagare
    Sven Lennartsson
    Deltagare

Dackonline.se har inte GoodYear, Dunlop, Michelin Primacy ……… enligt min sökning.

Sven L

Kenneth Larsson
    Deltagare

Jag har 245/35 R 19 Michelin Pilot Sport 3 på min 159 Ti. Hade Hankook tidigare och saknar verkligen inte dom däcken!Michelin är verkligen bra prestanda – men Ti’n är ju inte så rolig på dubbdäckssliten grov asfalt som hela sverige är nerlusat av nu. 

Och detta är ju inget däck byggt för komfort ! Varken dimension eller mönster.

Sven Lennartsson
    Deltagare

Inlägg av Kenneth Larsson på 2016-04-27 21:32

Menar du däckstypen eller just ditt märke..?

Vet förstås om det svåra i kråksången men söker det minst dåliga märkesvalet.

Sven L

Igino Cazzola
    Deltagare

Inlägg av Sven Lennartsson på 2016-04-27 21:08

Dackonline.se har inte GoodYear, Dunlop, Michelin Primacy…

Var glad för det.

Jag är fullständigt Räserskadad

Besar Jashanica
    Deltagare

“Utbudet av 235/40ZR19 96Y XL är ju inte så stort.”

Gå över till 245/40 -19 eller 225/40 -19 och kolla om de däck du vill ha finns. Rullomkretsen ändras med ca 1%, vilket är försumbar, ±5% är gränsen.

https://www.abswheels.se/dackomvandlare/?gclid=Cj0KEQjw6Ya5BRDdyOewyo_Z_64BEiQA-fVKezFuSmOZ2p0MItgiweTsvA7NOu_jjJzDWGh1FsP_V40aAhsG8P8HAQ

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Thomas Bodén
    Deltagare

Inte så stort? När jag kikar på Prisjakt.nu så får jag fram 24st olika däck… http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s268470482 om den länkar rätt dvs.

Jag kör Michelin när jag handlar själv och blir sällan besviken. 

156 GTA Sportwagon

Sven Lennartsson
    Deltagare

Inlägg av Thomas Bodén på 2016-04-28 09:34

Inte så stort? När jag kikar på Prisjakt.nu så får jag fram 24st olika däck… http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s268470482 om den länkar rätt dvs.

Jo det är just det!

Sökmotorerna säger en sak. När du sedan går in på resp företags hemsida finns ofta inte det sökta däcket där.

Sven L

Gert Bergh
    Deltagare

Jag köpte pirelli p zero nero i 235/40 18 hos däck on line och lade på dom i måndags så jag har inte kört mer än ca 20 mil men är i nuläget nöjd med dom.  dessa finns i 19 tum också till skapligt pris och dom finns på lager enl. hemsidan.

// Gert

Kenneth Larsson
    Deltagare

Inlägg av Sven Lennartsson på 2016-04-27 21:41

Inlägg av Kenneth Larsson på 2016-04-27 21:32

Menar du däckstypen eller just ditt märke..?

Vet förstås om det svåra i kråksången men söker det minst dåliga märkesvalet.

Vad är “ett bra däck”? 

Det verkar som du vill ha ett tyst komfortabelt däck och det tror jag ärligt inte finns i 19″!

Michelin Pilot Sport är ett högprestandadäck med mycket bra egenskaper för inspirerad körning i höga farter. Men då finns andra prioriteringar än att ge ett tyst komfortabelt däck….Här prioriteras styrrespons och grepp. Att tåla 270 Km/h ställer såklart krav på stomme och slitbana och värmeavledning.

Sedan är denna typ av däck dyra som attan. 

Men vill du ha komfort och tyst kanske du ska ha 16″ + USA däck som är byggda för att svälja vägljud och vibrationer som kommer från vägen !

Mikael Bengtsson
    Deltagare

Om det går brukar jag välja Italienskt både vad det gäller däck och olja och i detta fallet finns flertalet Pirelli däck att välja på.

Jag kör själv Pirelli p zero nero gt som jag upplever som trygga och stabila men ändå komfortabla.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.