Jag tänkte köpa däck från camskill men blir lite förvirrad av deras hemsida. När jag skall ange leveransort, står i det ibockade fältet “no tyres” och slutpriset med frakt blir lägre då skatten är avdragen. Fråga 1: skickar de inte däck till sverige? 2: Det där med skatten, lotsa mig gärna ni som köpt däck därifrån.
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
Huruvida de säljer och levererar till Sverige vet jag dock inte, jag hittar ingen information på sajten om det. Somliga företag väljer att inte göra det eftersom de måste momsregistrera sig även här om de ska göra det.
Jag fick däck från camskill för en vecka sedan men nu verkar leverans av däck till Sverige inte gå att välja
mer än att man som registrerad firma arrangerar transporten själv. Föreslår att du mailar våra engelska vänner o frågar.
Gällande skatt är det engelsk moms som privatperson (20%) eller utan moms med registrerad firma och VAT nummer.
Du måste välja om det är Tires eller andra prylar som skall skickas. Därav ev. förvirring. Camskill är alltid bra att ha att göra med, det är åtminstone min erfarenhet. Har köpt de flesta av mina R-däck därifrån.
Edit: Ah, han inte se Jens kommentar. Mina erfarenheter är ett par månader gamla.
Ajdå. Verkar bli bökigt med däck. Var köper ni däck annars? De enda nya jag köpt är federalerna som finns på infosite och är vrålbilliga men inga höjdare kanske. Jag har inte jämfört ordentligt ännu förvisso eftersom jag bara kört på beggade r-däck.
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63