Däck Hjälp!!!

Published by Frank Pino on

Forum Teknik Däck Hjälp!!!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Frank Pino
    Deltagare

Måste sko om min GT 3,2 -05. Dimensionen är 225/40 -18  Men har blivit rådvill vilka däck som passar denna underbara vägvagn bäst!

Original sitter tydligen Pirelli P-Zero. Jag har väl ingen direkt erfarenhet av Pirelli P-Zero, den enda erfarenhet av färska P-Zero är de jag har på 4C’n men den har jag ju inte kört mer än 1000 km. Det enda man kan kan anmärka på där är ju att de bullrar väldigt mycket, fast det kanske man inte kan bara klandra däcken för, men otroligt bra grepp annars:-) De däck som nu sitter på GT’n är väldigt slitna och är nog inte representativa för bra P-Zero.

Jag har dock haft väldigt bra erfarenhet av Conti SportContact 5, som jag hade på min 159a. Tysta, bra respons och bra på vått underlag. Men Gt’n, 159an och 4C’n är ju helt skilda väsen. Så vilka däck passar GT’n bäst? Conti eller Pirelli?

Men ni där ute kanske har andra förslag?

Tacksam för hjälp!!!

//// Frank

Alfapino

Hej! jag kör på perelli p-zero rosso på 159an super nöjd

Tifosi

Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Länge sen jag körde Pirelli men Conti SportC 5 har suttit på min GT 3,2 och har fungerat lysande både som dragbilsdäck, solokörningsdäck och faktiskt även på ett banmöte. Bra grepp i vått och torrt, tålde några snabba varv på Kinnekulle och rimligt slitage. Jag kommer att fortsätta med Conti.

F.d. challengeförare i GTV #4. Giulia Veloce -17 och 4C -16

Kenneth Larsson
    Deltagare

Jag har Michelin Pilot Super Sport 3 i dim 235/35R19 på min 159 Ti. Bytte bort några stenhårda skitdäck och det blev en annan bil. 

Nu går den som den ska! 

Har precis lagt på Michelin Pilot 3 17″ på min GT 3,2. Känns väldigt fina.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Lars Jonsson
    Deltagare

Spider V6 3,2 (916) kör jag på Pirelli P Zero Rosso 225/45 17 med härligt grepp. Nu i vår bytte jag till Pirelli P Zero Nero GT 235/40 19 på 159 2,0 JTDM Ti även de med fantastiskt grepp och dessutom upplever jag att de rullar tystare än de Bridgestone Potenza däcken som låg på tidigare. Det viktigaste är ju att det känns så rätt med Italienskt ursprung även på däcken 😉 /Lasse Jonsson

Lasse Jonsson

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.