Dags att spränga miljonvallen för en Bertonekupé?

Published by Robert Hultman on

Forum Allmänt Dags att spränga miljonvallen för en Bertonekupé?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

http://www.blocket.se/ostergotland/…11&w=3

Bilen ser tveklöst fin ut. Men ett pris på 1,1 miljon kronor!

Stockholm

Fredrik Malmberg
      Deltagare

Det är ju faktiskt en GTA, inte bara en Bertonecupé…

Per Strömfors
        Deltagare
          Gunnar Dahlberg
          Deltagare

Om 5 år sitter folk och grinar över att dom inte slog till.  Ett bra pris för en väldokumenterad GTA.

Alfa Romeo Arna 1986

Robert Hultman
            Deltagare

Det var som tusan. Jag hade inte koll på att GTA:erna värderades så mycket högre än de vanliga kupéerna. Jag trodde det var rent önsketänkande från säljaren.

Stockholm

Robert Hultman
              Deltagare

Inlägg av Gunnar Dahlberg på 2015-05-16 10:39

Om 5 år sitter folk och grinar över att dom inte slog till.  Ett bra pris för en väldokumenterad GTA.

Man kan väl grina lite i största allmänhet över att man inte har en miljon liggandes. Om man är lagd åt det hållet.

Stockholm

Stefan Atterhall
                Moderator

Det känns fantastiskt kul att priserna börjar gå upp på våra bilar igen – nog för att det är trevligt att de är billiga, men utan värde försvinner de i ökande takt… Man har nog börjat förstå att de minskat oroväckande fort – framförallt nere i Europa. Fick ett bud på min Sprint för några veckor sedan från en gubbe i Italien som fått mitt namn via ett gäng omvägar.

Har inte gått i säljartankar på något sätt, men budet gav mig i alla fall en tankeställare.

I/utanför garaget:
                  - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
                  - 147 GTA -03
                  - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
                  - Sprint Veloce 1.7 8V -87
                  - Alfasud TI 1.7 8V -78

Har även noterat att det finns betydligt färre annonser på 105 serie bilar i år än det fanns för 5-10 år sedan. Man kan ju fundera över vad det beror på?                Behåller ägarna sina bilar längre eller har det försvunnit så många ur landet att det börjar märkas på utbudet?

Pratade med en herre som handlar med veteranbilar. Bertone är ett säkert kort att placera i och samtidigt ha roligt?

Thomas Sjölin
                  Deltagare

Skulle gissa att det är båda delarna som är orsaken. Sedan är det väl också så att nu när värdet börjat öka markant har det blivit mer intressant att renovera och det är säkert fler än vi ser här på forumet som är under arbete s.a.s.

Jag köpte en 1600 GT Junior ’73 i Mars för 8000kr. dock så behöver den totalrenoveras. Delvis konverterad till racebil men sen lämnad i en lada i 13 år… Hur jag än vänder och vrider på det så tycker jag fortfarande jag gjorde en bra deal även om den för tillfället bara är typ 40% komplett när det gäller delarna.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.