Dansk reservdelsfirma

Published by Frank Pino on

Forum Allmänt Dansk reservdelsfirma

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
  • Författare
    Frank Pino
    Deltagare

Tänkte bara höra mig för om det fler än jag som haft problem med Alfastumper.com? Ett danskt företag som påstår sig vara stor på delar till Alfa och Fiat.

Jag beställde en kamrems-spännare till en 3,0 V6 12V, fick givetvis fel trots att de fått chassienumret som referens. Efter samtal med dem så returnerades den fellevererade delen till den adress som angetts leveransvillkoren. Mailade och kollade om delen anlänt, fick till svar att den inte gjort det. Kollade paketspårningen via Posten, vilken berättade att de försökt leverera men ej lyckats nå mottagaren trots två försök. Mailade återigen – inget svar, försökt att nå dem på telefon – inget svar. I går fick jag tillbaka mitt eget paket, mottagaren onåbar… Nu har jag mailat igen, får väl se om jag får svar…

Kan vara skoj att se om det bara är jag… Vill ju inte gärna prata illa om ett företag – en gång är ingen gång, alla kan göra misstag.

Känns dock surt om 1500 kr kastas bort på en reservdel som jag inte kan använda…

Alfapino

Igino Cazzola
    Deltagare

Det är inte första gången jag läser om konstiga beteenden från AlfaStumper.

Jag är fullständigt Räserskadad

Citat från (skånska) farsan min: ”Gör aldrig affärer med en dansk” 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Sven Lennartsson
    Deltagare

Handlat dären handfull gånger. Inga problem alls. Snabba korrekta leveranser. Men heller inga returer.

Sven L

Henrik Lindgren
    Deltagare

Aldrig haft problem med AlfaStumper.

Per Setterberg
    Deltagare

Jag har också bara positiva erfarenheter av AlfaStumper. Hade senast problem med restnoteringar, men tack vare utmärkt kommunikation via mail så löste allt sig perfekt.

/Per S

Per S

Lars Tersmeden
    Deltagare

Jag hör till de missnöjdas skara. Rekommenderar att handla från andra firmor.

GTJ -73

Andreas aasland
    Deltagare

Jag hade precis tänkt skriva ett inlägg om att ha problem med att handla där. Men i mitt fall är det något vajsing med hela betalningshistorien. Jag har skapat ett konto. Jag betalar via kort och får ett belopp” reserverat” på mitt konto. Men det står bara där tills det efter ett par dagar försvinner helt. Inga mejl eller något från alfastumper. Och loggar jag in står det waiting på ordern. 

någon som vet vad felet kan vara?

Mvh Andreas

Gert Bergh
    Deltagare

Ja och jag får inte handla där!

Orsak : Jag gjorde ett inlägg i en insändare där skaparen oxå var missnöjd och när jag skulle beställa delar ett halvår efter fick jag svaret att han inte gjorde affärer med sådana som mig.

Nu handlar jag allt på Mr. auto mycket billigare

// Gert

James Edberg
    Deltagare

Även jag svartlistad på Alfastumper, pga att jag undrade över kvalitén på de bromskit han säljer. Min Gta köptes med Alfastumper corsa jada jada typ 14000 danska pengar, förra ägaren köpte dem. Efter ca 3 år har kolvar fastnat och oken ärgat. Jag ville köpa renoveringskit, men nej nej. Han fick för sig att jag skrivit om det på alfapower, alfapower och här vilket var hittepå 🙂 och dessutom skulle bilen körts på fel sätt, så därför hade oken kärvat… 

Detta är första gången jag skriver om mina problem med Alfastumper, HÅLLER MIG TILL ALFISTI.NET ISTÄLLET 😉

någon som vill köpa ovan bromsok med bra skivor och nästan nya pagid belägg, oken behöver renoveras.

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Jag har handlat ett par-tre gånger sista året och är nöjd. Det har inte varit några problem, mer än att det gått lite långsamt att behandla restnoterade grejer. Inga extrema väntertider då, utan att det kanske tagit tio dagar när jag tänkt mig två.

Som jag förstått det är Alfstumper enmansfirma som drivs på hobbybasis, därav de slumpmässiga fördröjningarna i verksamheten.

Så länge det handlar om reservdelar är det bara att handla på alfistiracing från Falkenbergsområdet. För zeatek/alfastumper specialprylar finns ju alltid alfisti.net som skrevs. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Jag har handlat där ett antal gånger helt utan problem men har nu en beställning liggande sen ganska många veckor som inte blivit behandlad alls. Har mailat och frågat efter den för en vecka sen men utan svar. Som Arvid påpekar så är det en enmansfirma så händer väl sånt här förr eller senare.

Anledningen till att det inte fungerat med en retur (och med min beställning) vore ju bra att reda ut med firman, men om den inte är alls kontaktbar är det svårt. Jag skall försöka kontakta dem i morgon, om inga svar fås via mail får vi försöka på annat sätt. Och inget illa om danskar, men tyvärr kan det vara svårt över telefon ibland…

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Jag ringde Alfastumper. De hänvisar till augustisemester och att ”auto-reply” på mail inte funkat. Prioriteten just nu var att få ut leveranserna och komma ikapp, att t ex svara på mail kommer just nu i andra hand.

Frank Pino
    Deltagare

Fortsättning följer:

Har nu fått tag i Alfastumper, de mailade direkt efter detta inlägg, undrar om det är av en händelse? I vilket fall, tydligen så KUNDE han inte få ut paketet från ombudet pga den försändelsetypen jag skickat med inte kunde hämtas ut av företag… Jag ringde därför POSTEN och fick ju givetvis sitta i en timmes telefonkö, de kände ju till problemet och skyllde givetvis ifrån sig. När jag för fyra veckor sedan skulle skicka paketet så gick jag till mitt ombud (KONSUM) och frågade hur jag skulle skicka detta paket till denna danska firma och gjorde precis som de föreslog. POSTEN säger nu att ombuden inte är utbildade och därför inte nåt ansvar… HUR FAN SKA JAG SOM KUND VETA DET????

Så denna gång verkar det inte vara ALFASTUMPERS fel, får väl se nu om jag får fortsätta handla av dem nu när jag gjort detta inlägg

Men definitivt POSTENS FEL!!!! Tycker jag då…

Alfapino

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.