Dansk reservdelsfirma

Published by Frank Pino on

Forum Allmänt Dansk reservdelsfirma

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
  • Författare
    Robin Berzelius
    Deltagare

Jag har heller inte haft några som helst problem med Alfastumper.

Trådar med feedback som denna är självklart jätte-viktiga. Men.

Som entusiast är jag helt beroende av driftighet och engagemang hos entreprenörer som Alfastumper med många flera. De sammanställer sortiment av små och stora partier av delar som sällan finns att köpa någonannanstans. Och att godbitarna snabbt kan bli restnoterade är normalt. De har liten overhead – om ens någon. Och de konkurrerar med varandra och erbjuder i regel mycket förmånliga priser. Hålborrade och slitsade skivor i originalstorlek till Alfa 156 TS finns inte på Mr. Auto…. Och till skillnad från ebay-annonser så står dessa småfirmor i större utsträckning s a s bakom de varor som de säljer. etc, etc 

Summasummarum: Superviktigt att vi lämnar saklig och objektiv feedback och inte låter personligt groll eller snabba egna slutsatser påverka vad som publiceras här. 

För dessa entreprenörer är vi som kunder avgörande för deras näringsverksamhet. Samtidigt är deras firmor avgörande för vår hobby.

Blev det här litet för högtravande, kanske? 

Kontentan är att trådrubriken kanske borde ändras till “feedback om …” eller till “I princip problemfritt med dk leverantör” 

Per Sällström
      Deltagare

Hej på er!

Inte högtravat alls Robin utan tvärtom mitt i prick! Jag har också bara positiva erfarenheter och det är trist om man blir oskyldigt sågad när felet var någon annans. Instämmer i allt!

//Med vänlig hälsning Per

Andreas aasland
        Deltagare

Jag har som sagt haft problem med betalningen bara. Kommer till sista steget och ett belopp blir reserverat. Men där stannar det av liksom. Är iallafall 14 dagar sedan jag la min order. Men jag läste på alfastumpers hemsida att det kunde ha nånting att göra med att min bank inte godkänner betalningar till utlandet. Verkar jätteknepigt. 

Det är säkert där nånstans problemet ligger. Har absolut inget ont att säga annars. Tycker sortimentet är jäkligt brett om man jämför med många andra ställen. 

Mvh Andreas 

Magnus Berg
          Deltagare

Beställde i söndags kväll alla filter till två bilar inför service samt en vattenpump och kamremskit. Orginaldelar samt vissa magneti marelli. Ungefär halva priset jämfört med mekonomen. Levererades igår (onsdag). 

Mycket nöjd!

Martin Lembke
            Deltagare

Hej

Har varit med om samma grej. Beställde ett sportluftfilter som skulle passa min bil men som inte gjorde det. Kontaktade alfastumper och de sa att jag kunde skicka tillbaka det. Men alfastumper hämtade aldrig ut det fast jag mejlade och jagade. 2 månader senare kom det tillbaka till mig. Så jag sålde det till en här på sidan som hade en motor det passade till.

Så länge man får rätt grejor verkar allt var ok. men att skicka tillbaka något funkar inte. 

Frank Pino
              Deltagare

Problemet med denna affär är BÅDE Alfastumper OCH Posten.

Om Alfastumper hade kunnat svara på mina mail i tid så kanske jag hade kunnat hålla kvar delarna i Danmark och löst det på något sätt. Alfastumper kanske hade kunnat skickat rätt reservdel INNAN de fick den fellevererade i retur. Nu har min bil stått isärplockad och obrukbar i onödan i 4 veckor pga av detta. Jag har inte råd eller lust att ha en bil stående i fyra veckor pga av bristande utleveranskontroll av beställda reservdelar. Om de har semesterstängt borde man kunna informera om detta på hemsidan. Att ha ett fungerande “autosvar” på mailen är heller inte svårt att kontrollera och fixa. Svara i telefon eller ha en telefonsvarare som informerar om exempelvis semester hör också till normalt beteende om man anser sig ha en seriös verksamhet.

Jag om någon vet att det är svårt att ensam driva en sån här verksamhet med en hög servicenivå, men man måste då vara väldigt tydlig med att det bara är en “hobbyverksamhet”. Vi har ju på senare tid blivit otroligt bortskämda med snabba leveranser och bra service hos de flesta näthandlare.

Posten å sin sida borde informera sina ombud hur man ska skicka paket utomlands, åtminstone inom de nordiska länderna, det är inte direkt raketforskning… I alla fall jag har lärt mig nu att posten inte är ett alternativ vid leverans av viktiga paket.

Det här är inget “personligt groll eller snabba egna slutsatser” utan det är en omständlig process som hittils tagit ca 40 dagar samt oräknerligt antal timmar av mailande och försök till telefonkontakt och det inte är färdigt ännu. Jag hör inte till den typen av människor som gnäller i onödan.

Att förtydliga: Alfastumper har då jag väl fått kontakt med dem varit väldigt tillmötesgående och vänliga. Inga hårda ord har bytts. Men än så länge har vi inte kommit fram till någon lösning.

mvh Frank

Alfapino

Sam Helgesson
                Deltagare

Jag har också bara positiv erfarenhet av Alfastumper, har handlat där mycket.  Det har ibland tagit lite tid när jag väntat på svar, men överlag tycker jag det är en av de bättre Alfa nischfirmorna.  Om Alfastumper ska ta något till sig så kanske det är att vara lite mer informativ på hemsidan om när de t.ex semesterstängt. 

Tor Ljunggren
                  Deltagare

Försökte handla där för några år sedan. Något i utformningen av mina e-postbrev passade inte ordermottagaren, så min beställning drogs in. Fick dock summan återbetald till mitt kreditkort ganska snart. Tråkig erfarenhet dock.

Brukar köpa slitdelar och annat som kan anförskaffas i den lokala AD-butiken. Håller hyfsade priser, ofta leverans nästa dag, ingen frakt tillkommer. Har även fått delar utbytta på garanti utan tjafs. Kanhända att man är bekant i butiken som servicen är hög.

Shop4Parts har också funkat väl.

Tor Ljunggren Arvika

Magnus Berg
                    Deltagare

Väcker liv i en “gammal” tråd.

Är det någon som lyckats få kontakt med stumper senaste 2 veckorna?

Jag beställde för 1,5 vecka sen men noll respons. Pengarna är dragna och en bekräftelse på ordern har jag fått men sen är det dött. Ingen respons på mejl heller. Har inte haft dessa problem tidigare så man undrar lite vad som är galet.

Peter Braun
                      Deltagare

Helt galet Magnus. Borde höra av sig i alla fall om det är några problem.

Henrik Lindgren
                        Deltagare

Jag har haft problem med nu med sista beställningen innan dess har jag ALDRIg haft problem med Alfa Stumper. Och jag tror inte det är någon oärlighet inblandad utan problemet ligger nån annanstans.  Jag fick tag på honom till sist på telefon , han var trevlig och tillmötesgående men nu spekulerar jag bara men jag uppfattade honom som “håglös” . Han skyllde på sjukdom och datastrul med mailen. 

Som sagt innan denna beställningen så har jag aldrig haft problem med Alfa Stumper.

//Henrik

Magnus Berg
                          Deltagare

Ja just ja, du hade en liten incident med fälgarna där va?

Ja är det ett dataproblem så har han haft det längre tid än vad som kan vara acceptabelt för en firma som driver näthandel. 
                            Jag kan inte finna något telefonnummer till honom. Kanske du kan hjälpa mig med det Henrik?
                            Magnus Berg
                            Deltagare

Jag hittade numret

Magnus Berg
                              Deltagare

Nu har jag fått svar och tänkte att det är lika bra jag skriver här så ni som har med stumper att göra vet. Tyvärr verkar det som att Peter som driver det har varit sjuk under längre perioder och därför inte kunnat sköta det som vanligt. Han bad om ursäkt för att servicen varit dålig den senaste tiden.  

Toni Sjölander
                                Deltagare

Jag lade in och betalde en beställning för 2 veckor sedan hos alfastumper.Loggar jag in på mitt konto står ordern på “waiting”.                Jag har ringt och mailat men inget svar.           Har handlat där några gånger innan utan problem.                                                                    Hur gick det för dig Magnus,har du fått dina grejor?                                                                        Toni.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.