Dekalsats till GTV6 Grand Prix

Published by Jonas Andersson on

Forum Allmänt Dekalsats till GTV6 Grand Prix

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
  • Författare
    Jonas Andersson
    Deltagare

Suveränt! Har precis låtit syupp en ny skinninredning och bilen ska på lackering så detta blir super!

Jonas Andersson
      Deltagare

Hej alla har lyckats ta fram dekalsats om ni är intresserade av att köpa tag kontakt med Wiking reklam i Gislaved Tommy Johansson

Lars Narvselius
        Deltagare

Låter bra!

GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16

Nihat Dizdar
          Deltagare

Inlägg av Jonas Andersson på 2017-11-02 08:18

Hej alla har lyckats ta fram dekalsats om ni är intresserade av att köpa tag kontakt med Wiking reklam i Gislaved Tommy Johansson

Lysande! ?

Hur blev matchningen mot originalkulörerna? Jämförde ni mot stripsen på din bil eller hur gick ni tillväga?

Jag har som sagt mätdata från stripsen på min bil men de är ju som sagt solblekta över tid så man vet ju inte hur exakt det är jämfört med när de var nya.

Nihat Dizdar

Jonas Andersson
            Deltagare

Vi har färgmatchat så gott det går mot ej blekta dekalre

Nihat Dizdar
              Deltagare

Inlägg av Jonas Andersson på 2017-11-05 17:58

Vi har färgmatchat så gott det går mot ej blekta dekalre

Intressant! Hur kom du över icke solblekta dekaler? Har du del av nya liggande?

Har du nu tagit fram nytillverkade så behöver ju inte jag/vi andra lägga tid i onödan. Jag får kontakta din kontakt som du nämnde! ?

Nihat Dizdar

Per Wadén
                Deltagare

Jag kan göra det genom screen tryck så som de var gjorda från början men det kräver att någon kan ta fram en

original stripe som inte är solblekt.

Anser att det är mot mina principer att tillverka något på måfå.

Så vem har en stripe som inte är blekt av solen?

Per, med 27 års erfarenhet av bildekorer.

PerBerlina

Nihat Dizdar
                  Deltagare

Inlägg av Per Wadén på 2017-11-06 21:29

Jag kan göra det genom screen tryck så som de var gjorda från början men det kräver att någon kan ta fram en

original stripe som inte är solblekt.

Anser att det är mot mina principer att tillverka något på måfå.

Så vem har en stripe som inte är blekt av solen?

Per, med 27 års erfarenhet av bildekorer.

Jag håller med dig Per, men lite frustrerande när vi inte kommer vidare. 

Har någon nu original ”oblekta” stripes och kan tänka sig låna ut dessa för avläsning och nytillverkning vore det en välgärning.

Jag har själv funnit en Alfa-snubbe i Australien som nytillverkar Rayton Fissore-emblemet och jag har tänkt mig beställa för 5 bilar då jag räknar med att vi är 5 med GP bilar som är intresserade av dessa, förutsatt att de inte är orimligt dyra. Tänkt mig sälja för inköpspris + transport + ev. övriga omkostnader. 

Nihat Dizdar

Jonas Andersson
                    Deltagare

Hej

Ni gör som ni vill jag är väldigt nöjd med resulatet men ni går vidare med andra spår om ni vill.

MVH

Jonas

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.