Sedan en dryg vecka tillbaka är jag ägare till en Giulietta 2.0 Jtdm -13. Den har rullat 2700 mil och varit i trafik i knappt ett år. Nästintill
nyskick. Nyaste och fräschaste bil jag har ägt. Före köpet var jag ganska tveksam till Giuliettan och trodde att 159:an skulle bli
min sista bruksalfa på länge. Men så trilla man dit på en Alfa ändå och det ångrar jag inte. Började med en rejäl långtur då
hemresan från Sundsvall var drygt 60 mil. Intrycken efter de nästan 100 första milen är klart positiva. TCT-lådan funkar fint och det
är kul att växla med knapparna på ratten. I normalläge är den komfortabel och i dynamic blir den klart sportig. Tycker den känns
som alertare och roligare på vägen än 159:an men den har ju några kilon mindre att släpa på. Efter snart 5 år med 159 diesel så har
jag vant mig vid diesel och i en bruksbil tycker jag det funkar bra. Förbrukningen ligger enligt färddatorn på 0,52 vilket jag tycker
är bra med min körstil. Skulle jag önska mig något så är det 18” fälgar men då blir den kanske väl stötig. Någon som har
erfarenhet av detta? Hade tänkt lämna den på en lackförsegling för att behålla det fina skicket. Någon som har tips?
Snart kommer en fin 159 SW 2,4 JTDm -08 bli till salu.. En bil som jag varit mycket nöjd med.