Det här gjorde riktigt jäkla ont.

Published by Thomas Sjölin on

Forum Allmänt Det här gjorde riktigt jäkla ont.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

https://youtu.be/21BJ59Dofrg

Allt verkar okej, inte märkt av att något hänt men måste hissa upp bilen och kolla noga för har svårt tro att inte något gått sönder efter en sån smäll.

Peter Svensson
      Deltagare

Bilar klarar mer än man tror! Är ganska säker på att sådana här potthål ingår i biltillverkarens tester av hjulupphängning och stötdämpning. Men visst, du får väl kolla upp däcket och fälgen ordentligt.

Thomas Sjölin
        Deltagare

Detta blev resultatet av smällen. Kunde säkert blivit värre. Tror dock inte vägverket betalar en ny fälg.

Magnus Åberg
          Deltagare

Det där är lätt att rikta.

Thomas Sjölin
            Deltagare

Det är det säkert. Förslag på bra ställe som kan fixa det i Sthlm?

Magnus Åberg
              Deltagare

Intera.
                intera-sverige.se

Sånt där är så jäkla trist alltså.

Kolla vem vägen tillhör – macken eller kommunen och skicka in beviset du har här.
                Kommunen får ju inte låta vägarna vara i vilket skick som helst så låt dom betala skadorna. Efter en sådan smäll behövs en hjulinställning också.

Jag gjorde samma sak 2mån efter min hjulinställning! Rätt ner i ett hål som fick mig att behöva tvärstanna i vägrenen mitt i rusningstrafik för att se så det inte gått sönder. Nu pekar ratten åt helvete till vänster. Så mycket för den hjulinställningen.

Nej på dom bara! Vägar är till för att köras på och måste vara i skick därefter!

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Dan-Erik Hansson
                Deltagare

Fälgar är ganska mjuka och jag har riktat värre bucklor med blyklubba till rimligt bra resultat.

Den värsta skadan blev faktiskt i dämparen som efter besök i en grop hade havererat totalt. Därutöver +1 på Fredriks hjulinställningskommentar

Thomas Sjölin
                  Deltagare

Jag gick in till macken direkt och frågade om vägstumpen var deras eller vägverkets. Tror inte det är kommunens då det är en del av gamla avfarten från motorvägen. Tjejen som jobbade tog mina uppgifter för att vidarebefordra till sin chef men har inte hört ett ljud därifrån. Får gräva vidare kring det där.

Tittade iaf ganska noga och kunde inte se något mer som gått sönder, allt såg okej ut och bilen känns inte annorlunda på något sätt. Enda jag märkt är vibrationer i ratten när jag kommer över 100 men det är väl bucklan i fälgen som rår för det.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.