DN om Giulia!
Published by Thomas Sjölin on
- Detta ämne har 35 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 22 november, 2016 kl. 09:07 av
Gustav Holmdahl.
-
FörfattareInlägg
-
8 november, 2016 kl. 23:25 #19547
Om ni brukar kolla Formel 1 på Viasat så är Alfa Romeo med som sponsor i början på varje sändning, typ: “denna sändning presenteras av nya Giulia, Alfa Romeo”. Men det är nog också den enda regelbundna Alfa-reklamen jag sett i Sverige. Vår generalagent verkar vara sällsynt begåvad på att få märket att inte synas…
8 november, 2016 kl. 23:41 #19548jo men var ska en generalagent som knappt säljer några bilar och har ett rätt ihåligt åf-nät hitta pengar att markandsföra ett uddamärke på en icke prioriterad marknad nånstans?
I läget dom sitter i gäller det att trolla med knäna och det kanske inte alls är så dumt att synas lite i samband med F1 och att ställa ut några bilar på en del flygplatser. En och annan annons blir det väl oxå. Men att förvänta sig nåt i still med vad andra i Sverige mer etablerade märken kan prestera kan man inte. Det skulle dessutom vara att kasta pengarna i sjön. Tror nog inte att Sverige nämns speciellt ofta när Alfacheferna diskuterar hur den troligen rätt påvra marknadsbudgeten ska fördelas över världen.
Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj
9 november, 2016 kl. 07:08 #19549Tror ju personligen inte att det bidrar ett dugg när en alfalogga susar förbi i F1-sändningen. Däremot att visa upp bilarna på smarta ställen, flygplatser, köpcenter osv. är nog bättre. En liten roadtrip runt om i Sverige till våren är nog inte fel, och då visa upp sig utanför normala tider när folk jobbar… Men sociala medier då? Dom är väldigt blygsamma med uppdateringar på facebook och sidan är t.o.m. svår att hitta. Hemsidan som antagligen är första stället den nyfikne letar information på är allt som oftast dåligt uppdaterad. Finns allt en del att göra, även sånt som inte påverkar budgeten i nån större omfattning. För det vore ju faktiskt väldigt trevligt om man lyckas sälja skapligt även med svenska mått mätt.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
9 november, 2016 kl. 09:08 #19550FCA Sverige kontaktade mig för ett tag sedan då jag undrade varför konfiguratorn inte fanns på svenska sidan. De bekräftade att konfiguratorn skall vara klar och tillgänglig på hemsidan alfaromeo.se någon gång under slutet av året så det uppfattar jag som December.
De har faktiskt ringt mig var gång jag skickat en fråga via hemsidan. Toppen tycker jag!
Några månader för sent då 😉 Jag var inne på tyska sidan och kollade och får man till konfiguratorn så blir det bra. Synd bara att hemsidan tills vidare är under isen kass. Och hos handlaren får man på sin höjd ett papper från laserskrivaren. Med uppgifter som inte är helt lättolkade… Ja ja, bilen är ju bra, så man får väl bita ihop och vänta på leverans. Men för de som ännu inte är Alfa-frälsta är steget till ett köp långt, och det blir inte kortare med avsaknad av info på hemsidor mm.
Giulia 20 Super
9 november, 2016 kl. 10:54 #19551Borde rimligen inte vara särskilt svårt att få till konfiguratorn för den svenska marknaden. Den finns ju redan! Samma konfigurator i botten för Italien, Tyskland, Holland, Frankrike, Belgien, Schweiz, Polen…
Den rattas väl av någon nere i Italien. Borde inte vara svårare än att tala om vilka tillval och paket man har med priser och lite text på svenska.
Går det så går det...
9 november, 2016 kl. 18:39 #19552Varför inte sträcka ut en hand till CAR och ordna event runt om i landet på strategiska platser där man visar historik, dvs våra klassiska Alfor, och nya Giulia. Då har de dessutom extremt kompetenta kunniga entusiaster som kan marknadsföra märket mer än väl.
Är övertygad att många av oss skulle ställa upp vid sådana tillfällen mer eller mindre ideellt. Jag vet att det finns sådana liknande initiativ med återförsäljare som säker varit uppskattat och givande.
Nihat Dizdar
9 november, 2016 kl. 20:27 #19553Den frågan ska du rikta till FCA och inte hit, jag tror många skulle vara beredda ställa upp.
10 november, 2016 kl. 18:12 #19554Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-11-09 20:27
Den frågan ska du rikta till FCA och inte hit, jag tror många skulle vara beredda ställa upp.
Har jag redan gjort!
Nihat Dizdar
10 november, 2016 kl. 20:09 #19555Apropå tidningar om Giulia. Har kollat runt lite och i stort sett alla större tidningar har skrivit om den, utom aftonbladet. Hatar Collin Alfa Romeo så mycket?
10 november, 2016 kl. 21:12 #19556Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-11-10 20:09
Apropå tidningar om Giulia. Har kollat runt lite och i stort sett alla större tidningar har skrivit om den, utom aftonbladet. Hatar Collin Alfa Romeo så mycket?
Idag kom Teknikens Värld med test av
Giulia 2.2 180hk diesel manuell
Audi A4 2.0 TDI automat
BMW 320d automat
Jaguar XE 20d
Precis som AMS så jämför de en manuell Giulia mot övriga med automat. Mycket märkligt! Dessutom har båda tidningar missat att det är 3år/4500mil fri service på Giulia så att ekonomijämförelsen blir felaktig. Man undrar ju hur de kan missa sådant?
Nihat Dizdar
10 november, 2016 kl. 21:16 #19557Det är ju teknikens värld, vad hade du väntat dig?
10 november, 2016 kl. 21:29 #19558Inlägg av Nihat Dizdar på 2016-11-10 21:12
Precis som AMS så jämför de en manuell Giulia mot övriga med automat. Mycket märkligt! Dessutom har båda tidningar missat att det är 3år/4500mil fri service på Giulia så att ekonomijämförelsen blir felaktig. Man undrar ju hur de kan missa sådant?
Frågan som uppstår är ju såklart hur tidningarna får tag i testbilarna. Man kan väl anta att generalagenten står för dom? Infon om service m.m. lär ju högst troligt komma från generalagenten med…
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
11 november, 2016 kl. 18:07 #19559Testen i Teknikens Värld var ju lite märklig tycker jag. Alfan bromsade bäst och var snabbast i deras älgtest. Men den kom på delad sista plats med Jaguar därför att Alfa-Romeo har byggt en bil som är som man förväntar sig att en Alfa-Romeo ska vara istället för att bygga en Audi
Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15
11 november, 2016 kl. 18:44 #19560Inlägg av Gabriel Eriksson på 2016-11-10 21:29
Inlägg av Nihat Dizdar på 2016-11-10 21:12
Frågan som uppstår är ju såklart hur tidningarna får tag i testbilarna. Man kan väl anta att generalagenten står för dom? Infon om service m.m. lär ju högst troligt komma från generalagenten med…
Har skickat en påpekan till TV. Ska bli intressant och se svaret. Återkommer när jag får det.
Nihat Dizdar
11 november, 2016 kl. 21:49 #19561Jag tycker hela deras upplägg när det poängen är konstig. Den är helt och hållet uppbyggd för att en bil med god ekonomi och trygga vägegenskaper. De har ingen uppdelning på styrning mm.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.