Dold Dragkrok Giulietta 2011

Published by Jens Mörch on

Forum Teknik Dold Dragkrok Giulietta 2011

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36330
    Jens Mörch
    Deltagare

      Hej, undrar om det finns någon snygg lösning för en dold/löstagbar dragkrok för en Giulietta QV, årsm. 2011

      #36331
      Lars Johansson
      Deltagare

        Sök på dragkrok eller towbar. Det verkar finnas en del att välja på. Flera som har en vertikal inkoppling av dragkroken som döljer allting när kroken är demonterad.

        larsjoh51

        #36332
        Claes Johnsen
        Deltagare

          det här var visst en gammal förfrågan, 28-Maj, nåväl

          Jag köpte nyligen en Giulietta Sportiva 2014 med dold dragkrok. Det syns ingenting när inte själva kroken är ditsatt.

          Märket är Bosal och den blev eftermonterad på bilen när den var ca 2 år gammal.

          Bara kroken kostar nog 5-8 tusen + montering.

          Finns iofs “prissänkt” (är det inte alltid “prissänkt” där…) på autodoc, kostar nu 4 746 kr (-19% , förut, 5 859 kr, ja ja).
          https://www.autodoc.se/bosal/1327625

          haha, nu tittade jag en gång till o nu kostar den 4 570 kr (-22%), verkar som dem sänker lite om man verkar intresserad…

          Jag var faktiskt på efterkontroll igår, endast på grund av just dragkroken som jag hade glömt när jag besiktade bilen förra veckan.
          Innan dess hade jag smörjt och kört med tryckluft och “rensat” allt som ev. var smutsigt etc. så den gick igång perfekt( den var inte riktigt okej när jag testade den först).

          Har man en sådan krok så ska den ha lite omvårdnad(omtanke…), även om man inte använder den mycket så kan man ju testa den någon gång var 6:te månad eller så.

          #36333
          Jens Mörch
          Deltagare

            Tack för informationen. Tyvärr ej i lager. Lite nyfiken på hur det kan se ut. Om du har möjlighet så får du gärna skicka bild till jens.morch@telia.com.
            / Jens

            #36334
            Jens Mörch
            Deltagare

              Tack för informationen. Tyvärr ej i lager. Lite nyfiken på hur det kan se ut. Om du har möjlighet så får du gärna skicka bild till jens.morch@telia.com.
              / Jens

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.