Dörrproblem Spider 2.0 TS 916S

Published by Ola Sverdén on

Forum Teknik Dörrproblem Spider 2.0 TS 916S

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Ola Sverdén
    Deltagare

Hej, är det någon i denna församling som har råkat ut för samma problem som jag har fått på min Spider 2.0 TS -98.

Plötsligt går inte dörren på förarsidan inte alltid att stänga, har kollat och det är inget som jag kan se som är i kläm.

När jag väl får dörren stängd kan den helt utan förvarning öppnas när jag kör, dock bara ett snäpp. Kan tillägga att

jag innan detta problem uppstod bytte stötdämpare bak men bilen hissades upp som man ska vid lyftpunkterna

innanför trösklarna och inte någon annanstans.

Mvh

Ola Sverdén

Karlskrona

Det kan ju ha gått sönder nåt i låset så det inte låser ordentligt i innersta läget? Man kan ju med en pinne i “ingreppet” simulera att det går i lås, läge 2 och känna att det fungerar. Men behövs kanske lite kraft för att framkalla felet.

Du kan också testa att lätta på skruvarna som håller det som låset greppar i. I B-stolpen. Justera ut det nån mm och se om det hjälper.

Och… nu vet jag inte hur kopplingen mellan innerhandtag och dörrlås ser ut. Kan något ha rubbats så den spänner mot låset? Behövs ingenting för att den ska öppna.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Ola Sverdén
      Deltagare

Hej Christer, och tack för ditt svar. Ingreppet fungerar som de ska, det har jag provat. Jag ska prova att justera “tappen” i B-stolpen lite.

Återkommer i ärendet.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.